Ägglossning utan mens?+
Jag gick till gynekolog då jag inte hade fått tillbaka min mens sen min förlossning för ett år sen. (trots avslutad amning flera månader tidigare) Jag har pcos så vi vill försöka få ett syskon ganska direkt då det tog lång tid tidigare.
Hos gynekologen fick jag göra ultraljud där man såg en ledare follikel på 16 mm och att jag högst troligen kommer få ägglossning om 4-5 dagar. Fick också positivt ägglossningstest exakt den tiden gynekologen hade sagt. Men sen, INGENTING? Ingen mens och negativt gravtest. Väntade över tre veckor och fick till sist Provera utskrivet för att framkalla mensen. Nu har det gått drygt 3 veckor sen "proveramensen" och jag har vad jag vet inte ägglossat (negativa äl-test)
Jag fattar inte vad som hände? Visst måste man få mens eller vara gravid om man fått ägglossning? Alternativet är ju att jag aldrig fick ägglossning men hur kunde både ul och ägglossningstest ha så fel? Jag är så förvirrad och irriterad på att kroppen inte verkar vara "igång". Ska såklart tillbaka till gyn och fråga om detta men pga semester har jag inte tid förrän slutet av augusti
Någon som varit med om liknande??