• Katwi

V7, inga symptom

Jag blir galen!

Jag är i v 7, vaknade för ca 5 dagar sen på natten av att det högg till i buken och jag kallsvettades. Dock var det då lite gaser också så är ju inte säker på att det var livmodern, dock tänkte jag ju att det blev missfall och gjorde mig beredd på det.

Dock har jag ej börjat blöda än?!

Men mina symtom (som är väldigt svaga) har börjat avta ännu mer senaste 2 dagarna.

Var känslig om bröstvårtorna, men det har avtagit. Behöver inte kissa lika ofta (om än blir akut kissnödig när jag väl blir kissnödig)

Var väldigt trött, men det har också blivit lite bättre.

Har haft "växtvärk" molvärk lite till och från samt smärta i ländryggen. Väldigt svaga symptom i allmänhet senaste 2 dagarna, om ens några egentligen.

Var i kontakt med kvinnokliniken idag och fick inbokat VUL nästa vecka den 14/7 då dom misstänkte fördröjt missfall.

Men är det nån här som varit tidigt gravid och haft väldigt små/svaga symptom?

Är så sjukt orolig, har försökt bli gravid i över två år och nu äntligen har jag fått ett plus, men vore så otroligt sorgligt om det blivit missfall, känns inte motiverande att kanske få börja försöka i flera år igen...

• Svar på tråden V7, inga symptom
  • Stin22

Hej!

Jag förstår din oro! Jag hade inte några symptom när jag var gravid med mitt första barn, det första tecknet på att jag var gravid var när han började sparka. jag var så orolig och bokade in tidigt ultraljud, kunde inte förstå att det var något där inne. Min andra graviditet var ungefär samma, men mådde illa någon dag i vecka 12 typ? När man berättar detta för folk (speciellt de som mått väldigt illa som gravida) får man ofta ?lyckos-dig?-kommentarer - och jag är givetvis tacksam som slapp att må illa, men psykiskt åt det upp mig inifrån. Kanske speciellt eftersom jag fått missfall en gång och var orolig att det skulle hända igen.

• Katwi

Ja det är just det. Så himla psykiskt påfrestande. Man vill bara gråta hela tiden för man vill bara börja blöda så man får börja om. Hade jag börjat blöda så hade man ju kunnat jobba på att gå vidare...

Men det är ju fruktansvärt när man inte känner något alls, inte ens ömma bröst.... För man vet inte hur det står till, om man fått missfall men blödningen tar tid på sig. För man har ju läst om dom som fått missfall i vecka 6 men inte början blöda för än i v 12. Och det är ju helt galet :(

Skönt ändå att läsa att det finns någon annan som inte heller känner tydliga symtom, och som det faktiskt gått bra för...

• Emala

När jag var gravid senast så fick jag väldigt tidigt positivt test och symptom.

Men symptomen avtog och mina test med cb digital stannade på vecka 1-2 i två veckor.

Hade en väldigt liten blödning vid ett tillfälle.

Var säker på att detta inte skulle gå vägen...

Fick göra ultraljud i vecka 8+2 och då visade det sig att det var två foster, men det ena var mycket mindre och hade stannat av i utvecklingen.

Den andra utvecklades som den skulle.

• EmelieE1996

Jag hade inte heller några symptom runt den veckan och heller ingen blödning och var säker på MA men på ultraljudet fick jag se ett tickande hjärta i V 8. Jag blev chockad för var verkligen så säker på att det avstannat. Hoppas du får samma besked som mig.

• Katwi

Var in på vul idag, och det visade sig att jag är 7 veckor istället för 8.

Har lite ojämna cykler så är inte så förvånad.

Hjärtat slog tydligt och det såg fint ut.

Efter en stund så sa hon dock att jag skulle få komma tillbaka om 2-3 veckor eftersom hon eventuellt kunde se en till fosterblåsa, men att den var lite i skymundan. Den syntes bara när hon vinklade på ett visst sätt. Hon såg inget foster eller hjärta i den fosterblåsan och sa därför att jag skulle komma tillbaka om några veckor för att se tydligare.

Så det har varit omtumlande nyheter idag!

• mandarincurd

Jag hade nästan inga symtom. Däremot hade jag sån extrem mensvärk (alltså utan dess like jättejätteont) mellan vecka 5-7.

• Ericky
    Katwi skrev 2021-07-14 11:23:34 följande:

Var in på vul idag, och det visade sig att jag är 7 veckor istället för 8.

Har lite ojämna cykler så är inte så förvånad.

Hjärtat slog tydligt och det såg fint ut.

Efter en stund så sa hon dock att jag skulle få komma tillbaka om 2-3 veckor eftersom hon eventuellt kunde se en till fosterblåsa, men att den var lite i skymundan. Den syntes bara när hon vinklade på ett visst sätt. Hon såg inget foster eller hjärta i den fosterblåsan och sa därför att jag skulle komma tillbaka om några veckor för att se tydligare.

Så det har varit omtumlande nyheter idag!

Hur har det gått för dig ts? Är själv i 7+3 med typ inga symtom så blir förstås orolig. Har 12 försök och ett missfall bakom oss så vi är otroligt rädda om denna graviditet <3
Svar på tråden V7, inga symptom