• RBC

Hjälp att tolka ÄLtest

Hej,

Skulle behöva lite hjälp med att tolka stegringen.

Betyder det att det imorgon bär vara ett ganska starkt test, eller att ägglossningen har börjat?

Fick min mens en vecka för tidigt senast och känner därför att jag inte riktigt har koll just nu.

Hade inte en lika stark mens och var helt utan klumpar (sorry for detaljer) men graviditetstestet var negativt så var en konstig mens.

• Svar på tråden Hjälp att tolka ÄLtest
  • Gabriella33
    RBC skrev 2021-07-09 08:27:36 följande:

Hej,

Skulle behöva lite hjälp med att tolka stegringen.

Betyder det att det imorgon bär vara ett ganska starkt test, eller att ägglossningen har börjat?

Fick min mens en vecka för tidigt senast och känner därför att jag inte riktigt har koll just nu.

Hade inte en lika stark mens och var helt utan klumpar (sorry for detaljer) men graviditetstestet var negativt så var en konstig mens.

Det där ser definitivt ut som en stegring:) i o med att spermierna lever ett par dygn så hade jag startat bebisverkstaden haha.

Jag själv har ett dilemma ja behöver reda ut.. vart med om

Ett ma och har inte fått tillbaka min mens än. Cykeln är säkert rubbad men i morse tog jag ett äl test för o se vart jag befinner mig. Vad tycker du? Är det på g?

• RBC

Hej,

Tycker alltid att det är svårt med de där testen, de jag har köpt har alltid ett spökstreck som man blir helt galen på.

Om du har ett sådant test där det så fort det blir linje betyder ÄL så tycker jag definitivt att det finns en linje där! 

• RBC
    Gabriella33 skrev 2021-07-09 10:02:37 följande:
    Det där ser definitivt ut som en stegring:) i o med att spermierna lever ett par dygn så hade jag startat bebisverkstaden haha.

Jag själv har ett dilemma ja behöver reda ut.. vart med om

Ett ma och har inte fått tillbaka min mens än. Cykeln är säkert rubbad men i morse tog jag ett äl test för o se vart jag befinner mig. Vad tycker du? Är det på g?

Nu fattade jag hur man får in svaret... Är ny på det här!

Nu blev mitt svar uppdelat i två meddelanden :) 

Jag beklagar verkligen MA't <3

• Gabriella33
    RBC skrev 2021-07-09 12:27:51 följande:

Nu fattade jag hur man får in svaret... Är ny på det här!

Nu blev mitt svar uppdelat i två meddelanden :) 

Jag beklagar verkligen MA't <3

Tack fina!

Ah fattar? så vanligt med spökstreck? körde rfsu?s egna.. vilka rekomenderar du? Man ska ju läsa av inom 10min står de. Är de för länge menar du?
  • RBC
    Gabriella33 skrev 2021-07-09 13:07:35 följande:
    Tack fina!

Ah fattar? så vanligt med spökstreck? körde rfsu?s egna.. vilka rekomenderar du? Man ska ju läsa av inom 10min står de. Är de för länge menar du?
    <3!

Jaa, jag vet inte om det är för att man har lite hormoner hela tiden och att det därför bli ljusa streck, och att mängden hormoner ökar och därför blir strecket tydligare. Är min egna lilla killgissning av det iaf :P Jag använder apotekets egna märke, men de fungerar likadant med de där ljusa strecken som inte räknas som en ÄL förrän det är lika starkt som kontrollstrecket. Men de från rfsu kanske fungerar annorlunda! 

Funderar på att köpa Clear Blue digitala att kompletera med (de är lite dyrare så tänkte typ använda dem när det börjar bli starkare streck på de billigare)
  • Gabriella33
    RBC skrev 2021-07-09 13:58:25 följande:

<3!

Jaa, jag vet inte om det är för att man har lite hormoner hela tiden och att det därför bli ljusa streck, och att mängden hormoner ökar och därför blir strecket tydligare. Är min egna lilla killgissning av det iaf :P Jag använder apotekets egna märke, men de fungerar likadant med de där ljusa strecken som inte räknas som en ÄL förrän det är lika starkt som kontrollstrecket. Men de från rfsu kanske fungerar annorlunda! 

Funderar på att köpa Clear Blue digitala att kompletera med (de är lite dyrare så tänkte typ använda dem när det börjar bli starkare streck på de billigare)

Ja tror nog de fungerar likadant! Bra idé! Gör nog som dig då! Använder dessa billiga till ja ser non mer markant skillnad för att sen köra på cb:) har du tempat ngt?
  • RBC
    Gabriella33 skrev 2021-07-09 14:00:35 följande:
    Ja tror nog de fungerar likadant! Bra idé! Gör nog som dig då! Använder dessa billiga till ja ser non mer markant skillnad för att sen köra på cb:) har du tempat ngt?
    Vi kanske kan följas åt lite granna och se hur det går!

Har inte tempat regelbundet varje dag, utan bara då och då, har du tempat?

Har varit sugen på barn ett tag men sedan är det de där typiska, åh men plugga klar, och men få det första "riktiga" jobbet osv, och så undrar man men gud, borde man ha börjat tidigare?
Svar på tråden Hjälp att tolka ÄLtest