• Mcitronen

Är detta ett svek?

Min man och jag har varit ett par i några år. Sedan första året ihop så fort vi har en svaka eller planerar på att separeras så kontaktar han sitt gamla fling. Dem har haft en sexuellrelation. Ibland addar han bara henne på sociala medier och ibland skriver han till henne tex ? förlåt för att jag slutade höra av mig. Du har alltid varit bra mot mig ? osv men vad jag har sett så har han aldrig skrivit något sexuellt eller träffat henne bakom min rygg.

Detta händer ca 2 gånger om året och så fort vi blir sams igen och det kan vara 2 veckor senare eller 2 timmar senare så blockar han henne och låtsas som inget. Ibland erkänner han att han har kontaktat eller försökt kontakta henne. Men ibland så får jag reda på det själv flera månader efter.

Jag ser detta som ett svek eftersom det känns som ett kliv mot att vara otrogen. Min man håller inte med. Vad tycker ni? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Är detta ett svek?
  • Anonym (Kärring mot strömmen)

Ja det är ett svek. Man måste inte tolerera allt som inte är fysisk otrohet. Bara för att han inte tagit i henne betyder inte att det är ok. Du har fortfarande rätt att sätta gränser. Fast ärligt talat hade jag dumpat den där svaga nollan istället.

• Anonym (några tankar)

Det är inte ett bra beteende ifrån hans sida. Det stärker inte er relation. En sak att man har en svacka så behöver man inte prata om att separera, eller hota med det i konflikt situationer...  Han kanske inte kan hantera en separation utan behöver ha en annan kvinna för att kunna gå vidare. Tyder på en osäker person. Det är väl bättre att ni tar tag i era problem istället. Han borde bekräfta dig istället för att ta kontakt med sitt ex på sociala medier. Undrar ändå vad som ni kan göra i erat förhållande för att stärka ert förhållande? Det är nog bäst att visa tydligt att du inte accepterar att han har kontakt med gamla ex överhuvudtaget. Förklara att du ser det som nästintill otrohet och att det förstör erat förhållande. (tillit och respekt) Om det inte är pga formella anledningar de har kontakt och då med din kännedom. Glöm inte visa uppskattning emot och försök hitta på lite saker i vardagen...

• Anonym (Han Solo)

Varför planerar man att separera två gånger om året?

Låter inte som nån kul relation.

Svar på tråden Är detta ett svek?