Medeciner
Hej!
Jag undrar om någon mer här har blivit rekommenderad och satt på behandling med tramadol för värk i rygg och ben?
Vilken vecka innan förlossningen bör jag sluta för att inte påverka mitt ofödda barn?
Hej!
Jag undrar om någon mer här har blivit rekommenderad och satt på behandling med tramadol för värk i rygg och ben?
Vilken vecka innan förlossningen bör jag sluta för att inte påverka mitt ofödda barn?
Du vet inte när du kommer att föda barnet och det kommer inte spela någon roll om du slutar veckan innan, skadan är redan gjord. Jag förstår inte varför någon vettig läkare skulle skriva ut tramadol till en gravid kvinna!
FASS:
Det finns otillräcklig information om säkerheten vid användning av tramadol under graviditet. Därför ska Tramadol Actavis inte användas under graviditet. Långtidsbehandling under graviditet kan leda till att det nyfödda barnet utvecklar abstinenssymtom.
Kolla alltid upp mediciner på janusinfo.
Läkaren sa att det inte är någon fara då jag tar en väldigt liten dos. Annars skulle inte en förlossnings läkare skrivit ut det.
Det är som sagt ingen fara om man slutar en månad innan och jag kommer ha ett planerat snitt eller igångsättning .
Men fråga då läkaren istället för på FL.........
Men fråga då läkaren istället för på FL.........
Det är som sagt ingen fara om man slutar en månad innan och jag kommer ha ett planerat snitt eller igångsättning .