Spelmissbrukare
Finns här någon i liknande situation? Har precis idag slängt ut min sambo, då han ljugit för både mig och alla andra som står honom nära. Jag är ensam skriven på hyreskontraktet på det hus vi bott tillsammans i . Dock är han skriven här . Orsaken till varför jag slängde ut honom ät för att han har ett svårt spelmissbruk och har lovat sluta . Han spelar i princip bort alla våra pengar och jag själv ska behöva ha eller få dåligt samvete om jag råkar göra av med pengar på mig själv. Vi har 3 barn tillsammans och jag måste nu försöka ansöka om bostadsbidrag då jag är föräldraledig. Vet dock att jag inte kommer få det så länge han är skriven här . Jag har även tidigare sagt att barnbidraget bör komma in endast på mitt konto, då han även spelar bort dem . Beställde papper från f-kassan som säger att han måste skriva under det och godkänna. Vilket han den gången inte gjorde, utan han slängde de papprena och vägrade skriva på . Tror han kommer göra likadant denna gång . Så hur ska jag lösa detta ? Han känar bra med pengar på sitt jobb och jag själv har just nu bara 700 kr kvar av min inkomst . Som ska räcka till både mig och barnen . Snälla kan någon hjälpa och råda ????????? Han är inte välkommen hos varken mig eller sin familj så länge han fortsätter sätta sig i skulder och fortsätter spela.