• Anonym (Gaby)

Ta bort ex ifrån sociala medier el ej?

Jag har nyligen avslutat ett längre samboförhållande. Han följer inte mig längre på insta sedan innan då han blev arg över en bild jag lade upp, medan jag fortfarande följer honom. Vi har kvar varandra på fb. Han har börjat följa en jättesnygg tjej på insta och jag fick panik. Jag kollar honom ifall han addar någon ny eller om han tar bort våra gemensamma bilder och jag vet att han kollar mig med.

Vad är bäst att göra? Ta bort exet från sociala medier eller låtsas som ingenting?

Hur har ni andra gjort? 

Det gör ont i mig att se att han börjar dejta eller lägga till andra tjejer.

• Svar på tråden Ta bort ex ifrån sociala medier el ej?
  • Limajo

Enkelt. Om du mår dåligt av att följa honom så ta bort honom. Skulle du behöva kontakta honom finns det ju andra sätt.

• Anonym (Enkelt)

Ta bort honom. Han beter sig barnsligt och ska ni ens vara vänner framöver...? 

• Anonym (Man)

Det man inte mår bra av eller mår dåligt av

Det tar man bort , onödigt att plåga sig själv

• Anonym (du)
    Anonym (Gaby) skrev 2021-07-01 14:02:47 följande:

Jag har nyligen avslutat ett längre samboförhållande. Han följer inte mig längre på insta sedan innan då han blev arg över en bild jag lade upp, medan jag fortfarande följer honom. Vi har kvar varandra på fb. Han har börjat följa en jättesnygg tjej på insta och jag fick panik. Jag kollar honom ifall han addar någon ny eller om han tar bort våra gemensamma bilder och jag vet att han kollar mig med.

Vad är bäst att göra? Ta bort exet från sociala medier eller låtsas som ingenting?

Hur har ni andra gjort? 

Det gör ont i mig att se att han börjar dejta eller lägga till andra tjejer.

Du ska i alla fall inte lägga dig i vem han följer eller är vän med på sociala medier. Det har du inte med att göra. 

Klart det gör ont, men är det slut så är det slut. Han är fri och kan interagera med vem han vill. Du också.
  • Anonym (Bort)

Ta bort allt! Helt meningslöst att följa ex på sociala medier, gå inte in och snoka heller (om personen tex har öppen profil).

• Anonym (nä)

Beror på vilken typ av relation man haft och hur man avsliutat det. Jag var tvungen att ta bort ett ex då han uppvisade signaler om att han blev stött när jag träffade min nuvarande.Det kändes inte snällt av mig heller att lägga upp bilder på min kille och mig när jag visste att exet såg. Jag tog bort honom av respekt för exet och även min nuvarande.

• Pinotage

Jag tog bort allt som har med mitt ex att göra - bara plågsamt att se henne.

Svar på tråden Ta bort ex ifrån sociala medier el ej?