Finn?
Vad tycks om namnet Finn till en liten pojke? Vad associerar ni till? Bu eller bä?
Vad tycks om namnet Finn till en liten pojke? Vad associerar ni till? Bu eller bä?
Inge vidare.
Fult på samma sätt som att Ugg, Barr och Vägg hade varit fula namn.
Inte i min smak
Jag tycker det är fint
Fint!
Associerar till jätten Finn och sångaren Finn Kalvik. Och Norge.
Hemskt.
Jättefint namn. Gulligt på en pojke, bra på en vuxen.
Jag hade en vän med det namnet då jag växte upp så bara positiva associationer.
Tänker på vikingar och andra fornnordiska namn.
Finn & Fiffi
Jättefint namn. Gulligt på en pojke, bra på en vuxen.
Jag hade en vän med det namnet då jag växte upp så bara positiva associationer.
Tänker på vikingar och andra fornnordiska namn.
Puffar upp tråden lite. Är väldigt namnintresserad trots att jag inte har egna barn. Har hört namnet Finn mycket i England och USA, och fastnade för det. Tråkigt att det verkar vara så illa omtyckt i Sverige när det finns på topplistorna i liknande länder som Tyskland, England, Holland, Österrike...
Ni som associerar till Norge, varför? Har ni träffat någon norrman med namnet?Tycker det är intressant när det egentligen är ett namn från irländsk mytologi, som Kian och Ossian.
Ni som inte gillar det, varför? För krångligt eller udda? Dåliga associationer?
Förlåt om jag är nyfiken haha
Finn ett fel - namnet !
Fanns en känd blottare som hette så i Gbg för massa år sen
Ni som associerar till Norge, varför?
Det är vanligare i Norge såvitt jag vet. Kan inte komma ihåg exakt när associationen uppstod, men det är lite som att Ole är norskt, Sven är svenskt, Günther är tyskt. Kan inte komma ihåg exakt var associationen uppstod, men den sitter där. :)
Gillar. Lite eget,men ändå så enkelt och självklart. Lite sagomystiskt, men ändå seriöst och gångbart.
Ni som associerar till Norge, varför?
Tycker att det är ett bra namn. Enkelt och gångbart. Hade inte valt det själv men hade reagerat positivt om jag träffade på ett barn eller en vuxen som hette så.
Kan säkert leda till en del lustigheter i tonåren då man bara behöver lägga till ett E för att få "Finne", men tror inte att det nödvändigtvis behöver vara ett problem.
Jätten Finn är min association.
Tycker också det känns norskt eller gammalsvenskt precis som många andra här. Vet inte varför utöver den associationen.