• lavendel96

Hur gick det till när ni skaffade barn

Hej!

Hur gick det till när ni skaffade barn?

Jag och min sambo har varit tillsammans i 5år och hon har alltid velat bli mamma tidigt. Jag är 25 och hon 24. Men nu när åren börjat gått så tar vi aldrig tag i det. Jag pluggar just nu och i 3 år framöver så jag känner inte att jag är jättedrivande att det måste ske just nu. Men säger hon att hon vill ha barn nu så hade jag inte stoppat det. Just nu känns det som att båda vill men vi går och väntar på det perfekta tillfället men vi vet båda att det inte finns något sånt. Jag brukar driva med henne att vi ska testa köra utan skydd och se vad som händer men det skämtas alltid bort men innerst inne hoppas jag typ att hon säger "ja vi testar". Nu på senaste tid har jag börjat tveka på förhållandet att hon inte vill och så. Och jag vill inte att det ska bli för planerat heller. Utan jag vill känna känslan att det händer när naturen tyckte det var dags typ.

Hur kom ni fram till att ni skulle skaffa barn?

• Svar på tråden Hur gick det till när ni skaffade barn
  • Anonym (Nk)

Mååånga tjejer säger att de vill ha barn tidigt men sen när verkligheten kommer ikapp så är det inte lika intressant längre att vara 25 år och mamma. Man tyckte kanske tidigare att 25 var väldigt gammalt osv. Nästan alla mina vänner sa samma sak, inte jag, men ingen har barn ännu och vi är 28:a liksom.

Men i ert fall så behöver du faktiskt ta upp frågan ordentligt med henne, då skapar ni de bästa förutsättningarna för ert eventuella framtida barn också. Det är inte så vanligt att en 25:årig kille som dessutom studerar jättegärna vill ha barn så han kanske tror nått helt annat om dina känslor kring ämnet.

Så prata med henne och tala om att du vill att ni ska kasta preventivmedel och låta naturen ha sin gång. Och lyssna på vad hon säger efter det.

• Anonym (Js)