• Ingentingviktigt

Gravid v 5 (4+2). Symtom som kommer och går, dåligt tecken? Ingen trötthet, inga flytningar.

Jag kan inte sluta oro mig. Har nyligen plussat efter ett IVF-försök. Var så säker på att det inte hade fungerat den här gången för mina symtom påminner inte alls om när jag var gravid med dottern.

Sist hade jag extremt bra luktsinne och var otroligt känslig innan plusset. Luktsinnet hängde kvar hela graviditeten och orsakade extremt illamående. Var trött och hade flytningar.

Nu är mitt enda tydliga symtom att brösten ömmar av och till och att jag är lite mer lättirriterad (men kanske också beror på oro). Sista dagarna har jag somnat med ömma bröst. Sen när jag vaknar på morgonen känns de inte alls, och så kommer ömheten tillbaka under dagen. Jag känner mig INTE ovanligt trött och har snarare svårt att somna om kvällarna, sen vaknar jag frivilligt vid 6-7-tiden och kan inte somna om.

Sen har jag INGA flytningar.

Någon som känner igen sig? Kan det skilja så pass mycket mellan olika graviditeter? Är det ett dåligt tecken att brösten ömmar av och till, att jag inte känner mig trött och att jag inte har några flytningar?

• Svar på tråden Gravid v 5 (4+2). Symtom som kommer och går, dåligt tecken? Ingen trötthet, inga flytningar.
  • Gasellen87

Du är ju väldigt tidigt ännu i din graviditet, tänker att en del knappt ens plussat ännu vid v 4+2. Många symtom kan ju dyka upp när som helst. Sen är ju alla graviditeter olika. Bara för att det var på ett visst sätt ena gången behöver det inte vara samma nästa. Tror även det är vanligt att symtom kommer och går och är olika i intensitet.

Jag har fyra graviditeter bakom mig och de har inte varit identiska.

• Längtarihjälmig93
    Ingentingviktigt skrev 2021-06-26 07:36:25 följande:

Jag kan inte sluta oro mig. Har nyligen plussat efter ett IVF-försök. Var så säker på att det inte hade fungerat den här gången för mina symtom påminner inte alls om när jag var gravid med dottern.

Sist hade jag extremt bra luktsinne och var otroligt känslig innan plusset. Luktsinnet hängde kvar hela graviditeten och orsakade extremt illamående. Var trött och hade flytningar.

Nu är mitt enda tydliga symtom att brösten ömmar av och till och att jag är lite mer lättirriterad (men kanske också beror på oro). Sista dagarna har jag somnat med ömma bröst. Sen när jag vaknar på morgonen känns de inte alls, och så kommer ömheten tillbaka under dagen. Jag känner mig INTE ovanligt trött och har snarare svårt att somna om kvällarna, sen vaknar jag frivilligt vid 6-7-tiden och kan inte somna om.

Sen har jag INGA flytningar.

Någon som känner igen sig? Kan det skilja så pass mycket mellan olika graviditeter? Är det ett dåligt tecken att brösten ömmar av och till, att jag inte känner mig trött och att jag inte har några flytningar?

Känner VERKLIGEN igen mig? Hade bara ömmande bröst i den veckan och inte varje dag, det kom och gick. Var också väldigt orolig eftersom jag fått missfall tidigare så jag testade med clearblue veckoindikator varje veckan för att se att hcg steg och det gjorde det (nu är ju inte det en säker metod alls men ville kolla på något sätt). Nu är jag i v.7 och har mer symtom men dom har precis börjat komma, illamående, svullen mage och mer doftkänslig. Min förra graviditet som slutade i MA hade jag illamående från den dagen jag plussade men alla graviditeter är ju olika tänker jag och försöker att inte oroa mig för mycket. Ska boka tidigt ultraljud i v. 10-11.
  • mandarincurd

Hej!

Eftersom du är så pass tidig i graviditeten så är det ju inte konstigt med så få symtom. Jag har inte varit överdrivet trött, mått speciellt illa, haft bättre luktsinne och ffa inte så tidigt. Jag hade bara ömma bröst och kissade lite oftare när jag plussade i v.6. Just nu är jag i vecka 14 och har typ inga symtom, förutom kaaanske lite ömma bröst och sen blir jag äcklad av vissa maträtter.

• Jag är bara jag

V.5 har jag inte känt nånting. Tvärtom har jag de 4 senaste gångerna jag varit gravid inte ens vetat om det förrän v.6 för jag har tagit blodprov v.4+5 och det svaret har ju tagit några dagar. Flytningar har kommit långt senare och inte mycket det heller.

Svar på tråden Gravid v 5 (4+2). Symtom som kommer och går, dåligt tecken? Ingen trötthet, inga flytningar.