• Eskobar77

Orolig efter positivt graviditetstest med blasocyst

Hej

Jag fick tillbaka en blasocyst den 9 juni och min officiella testdag är imorgon. Jag testade idag och fick svaret som är på bilden. Är naturligtvis jätteglad, men samtidigt orolig - borde det inte stått 2-3 veckor? Tänk om det inte är en riktig graviditet i alla fall

? Kan Lutinuset lura kroppen? Någon med liknande erfarenhet?
    (¯`°?.¸ stolt mamma ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Orolig efter positivt graviditetstest med blasocyst
  • GrodanS77

Var det en femdagars blasto? Då borde äl vara motsvarande 4/6. Då är det precis på håret att det gått två veckor sedan befruktning. Veckoindikatorerna är inte så precisa att de slår över exakt. Dessutom så går de på ett spann av hormonet, inte ett visst värde. Så man ska inte lita fullt ut på dem. Man kan möjligtvis använda dem för att se över tiden. Tar du tex om en vecka bör det ha slagit om.

Lutinus kan inte påverka testresultatet. Det man kan få falskt positivt på är ägglossningssprutan men den brukar sitta i Max 10 dagar, vilket du ju nu har passerat.

Grattis och lycka till med graviditeten!

• Eskobar77

Tack GrodanS77 för ditt svar. GladJa, en blastocyst har odlats utanför kroppen i fem dagar. Jag fick tillbaka via FET, alltså har den varit i frysen och sedan tinats.
    Jag hoppas du har rätt - man blir ju minst sagt nojjig när man är inne i den här cirkusen...

• Jag är bara jag

De där testen är inte pålitliga. De utgår från att man har en viss mängd hcg, men även vid en normal graviditet kan hcg variera rätt mycket en och samma vecka. Jag har 2 FET-barn. Med första hade jag ca 1000 och med andra 361- samma dag. Det enda man kan utgå från är att antalet veckor ska ha ökat om ca en vecka.

• Eskobar77

Har officiell testdag idag och tog 3 test. Naturligtvis är testet från kliniken det som är absolut svagast så nu är jag fortfarande orolig över ifall allt verkligen är som det ska.

Svar på tråden Orolig efter positivt graviditetstest med blasocyst