• Litenblomma88

Ferritin värde

Hej alla!

Jag är gravid med mitt tredje barn och var på inskrivning i vecka 10+6. Fick idag samtal från barnmorskan att mitt ferritin värde var lågt och att jag eventuellt skulle behöva järn intravenöst. Nyfiken på hur ert värde var vid inskrivningen, hur ni mådde, vad man gjorde åt det osv.

Mitt låg på 6

• Svar på tråden Ferritin värde
  • LaFontaine

Inte vid inskrivning, men halvvägs in låg mitt ferritin på 6 och mitt HB på 101. Då beslutade man att ge järn intravenöst. Det funkade utmärkt och jag fick tillbaka dina blodvärden och mådde också bättre igen.

Innan jag fick droppet var jag yr, också när jag satt ner. Jag var trött och fruktansvärt andfådd, bara av att prata.

• Litenblomma88
    LaFontaine skrev 2021-06-09 11:51:33 följande:

Inte vid inskrivning, men halvvägs in låg mitt ferritin på 6 och mitt HB på 101. Då beslutade man att ge järn intravenöst. Det funkade utmärkt och jag fick tillbaka dina blodvärden och mådde också bättre igen.

Innan jag fick droppet var jag yr, också när jag satt ner. Jag var trött och fruktansvärt andfådd, bara av att prata.

Åh tack för sitt snabba svar. Ja jag har liknande, trött, andfådd och lite hjärtklappning.. Ska träffa läkaren på måndag
Svar på tråden Ferritin värde