Vilket flicknamn?
Nu har vi bestämt oss för att det står mellan dessa namn.
Vilket namn är finast och passar bäst till storasysters namn Alice?
Nu har vi bestämt oss för att det står mellan dessa namn.
Vilket namn är finast och passar bäst till storasysters namn Alice?
Av dessa tre gillar jag Olivia bäst. Passar bäst ihop med storasyster också tycker jag.
Röstar också på Olivia. Man vill inte ha barn som heter Piff och Puff liksom.
Alla namn är fina! Olivia passar dock överlägset bäst ihop med storasysters namn.
Både Alma och Lily blir lite Piff & Puff med Alice. Men ska man bara ha två barn tycker jag Piff & Puff är okej om man gillar namnen. Blir jobbigare om man ska namnge en tredje sen :)
Jag tycker Alma är finast av de tre namnen (men alla är fina i mina öron).
Tycker att Alma är finast, men att Olivia passar bäst med Alice. Ännu finare vore Livia. Alice & Livia.
Det är tre fina namn du har. Personligen föredrar jag Olivia men alla tre är bra alternativ.
Kan hålla med lite om Piff&Puff som vissa skriver om ovan. Mer med Alma än med Lilly men tycker inte det är så farligt ändå.
Bara jag ska som inte tycker att Alice och Alma inte är så värst likt? Båda börjar på Al sen är namnen väldigt olika
: )
Bara jag ska som inte tycker att Alice och Alma inte är så värst likt? Båda börjar på Al sen är namnen väldigt olika
: )
Alma är min favorit, men även Olivia är mycket bra och passande. Lilly är väldigt gulligt.
Jag röstade på Lilly för att jag tycker att det namnet är vackrast.
De andra passar också bra. Med med Alma känns det som ni startat ett Al-tema. Gör väl inte så mycket nu, men vad gör ni om ni får en tredje dotter? Skulle hon känna sig utanför om hon inte också får ett A(l)-namn?
Lily är inte ett fint namn
Lilly är snyggast. Men stava det hellre Lily.
Tänk på att det finns ett jätteläkemedelsbolag som heter Lilly. Amerikanskt tror jag. Var det första jag tänkte på iaf, Pillerflickan. Annars är det ett fint namn och jag är kanske lite yrkesskadad.. (eller pillerskadad kanske?)
Jag tycker att Alma är finast. Alma och Alice är olika och många familjer finns det ju där barnen börjar på samma bokstav.
Läkemedelsföretaget heter Eli Lilly efter grundaren Eli Lilly. Lilly är i detta fall ett efternamn. Men vilka barn känner till det företaget och skulle kalla en Lilly för "Pillerflickan"? Tror inte ens många vuxna känner till det. Vore annat om hon döptes till Astra, som iaf nu är väldigt känt.
Alma är finast. Men Olivia är också fint och passar bättre med Alice tycker jag!
Alma.
Alma fick min röst. Tycker det är finast.
Olivia är också fint om ni vill ha mer skillnad på namnet.
Lilly gillar jag inte särskilt mycket
Tänk på att det finns ett jätteläkemedelsbolag som heter Lilly. Amerikanskt tror jag. Var det första jag tänkte på iaf, Pillerflickan. Annars är det ett fint namn och jag är kanske lite yrkesskadad.. (eller pillerskadad kanske?)
Jag tycker att Alma är finast. Alma och Alice är olika och många familjer finns det ju där barnen börjar på samma bokstav.
Läkemedelsföretaget heter Eli Lilly efter grundaren Eli Lilly. Lilly är i detta fall ett efternamn. Men vilka barn känner till det företaget och skulle kalla en Lilly för "Pillerflickan"? Tror inte ens många vuxna känner till det. Vore annat om hon döptes till Astra, som iaf nu är väldigt känt.