• Bloopi3

När började ni försöka efter missfall?

Hej hörni!

Jag har precis fått missfall.. jag var beräknad i v.9+2

Min första fråga är - måste man kolla så inget finns kvar i livmodern efter ett missfall eller sköter det sig självt?

( har inte ont nu, fick missfall i onsdags | 05/26 | och blöder så lite nu, I början var det mycket och med klumpar, och har inga symptom längre på graviditet..

Andra frågan - Ni som fått missfall, hur länge väntade ni med att försöka igen på ett plus?

Var det svårare att bli gravid eller hur gjorde ni?

Enligt min BM så ska det inte vara några som helst problem med att försöka efter man slutat blöda alternativt efter första mensen

• Svar på tråden När började ni försöka efter missfall?
  • Anonym (Beklagar)

Hej, beklagar verkligen ditt missfall!

Jag tror dom flesta inom sjukvården kommer säga till dig att du behöver inte kolla och kroppen sköter det själv. Min personliga rekommendation är att kolla upp det. Jag fick vända mig privat men det var inte dyrt och så värt det att veta att din kropp är ok.

Jag träffade en jätte bra läkare som sa att det är bara att prova igen om mentalt det känns ok.

Vi körde på direkt och hann inte få tillbaka mensen innan plusset kom och vår dotter föddes 9 mån senare :)

• Anonym (Jag)

Beklagar!

Har ingen erfarenhet av missfall i den veckan, mina har skett i vecka 6. Men skulle säga att du får avvakta och se om testerna blir negativa, blir de inte det så kolla upp det.

För mig tog det längre tid att bli gravid efter missfall. Blir vanligtvis gravid på första försöket men efter missfallen tog det 4 cykler (ca 6 månader) för att bli gravid.

• Anonym (Sommar)

Vi lät det gå en mens, blev sen gravid på andra försöket efter mitt ma (uteblivet missfall typ v.6 där jag blev gravid på första försöket). Men nästa blev ma igen, typ samma vecka, vi väntade en mens och sen tog det sig på fjärde försöket, är nu i vecka 14.

Första missfallet hade jag lite rester kvar men läkaren sa att det nog skulle komma ut med mensen, vilket det ju gjorde. Jag gjorde ingen till koll då men blev ju gravid så det funkade väl som det skulle. Andra missfallet fick jag ingen koll efteråt faktiskt. Blev erbjuden uppföljning på telefon men missade när läkaren ringde.

• Anonym (Läkare)

Beklagar verkligen sorgen, det är det värsta som kan hända någon förälder<3. Det var 10 år sen det hände oss, men vi har fortfarande inte gått vidare, främst för att vi är rädda att behöva förlora 2 barn, vilken mardröm det skulle vara. Det är lite svårare att bli gravid efter missfall, brukar i regel gå några cykler extra för att bli gravid, men det är väldigt beroende på person till person och hur gammal man är( yngre personer under 30 brukar i regel ha lättare att bli gravida) lycka till nu och ta hand om er:)

• Jolly74

Jag blev gravid i mars men hade missed abortion och gick i tre veckor innan jag fick veta att det var så. Fick hjälp på sjukhuset med tabletter när jag var i vecka 9. Graviditeten hade avstannat redan i V5+3 så den 18 maj började missfallet till slut stötas ut. Jag blödde i tio dagar och är nu återställd (tror jag?). Jag var förkrossad men nu tar jag nya tag! Jag hoppas kunna bli gravid snart igen, har ju åldern emot mig.. Det här var första graviditeten sedan min yngste son föddes, han är åtta år nu.. Så jag som hade trott att det ej längre var möjligt för mig att bli gravid har nu fått blodad tand och ger inte upp drömmen om ett syskon till mina pojkar än! Hoppas på ett plus i sommar!

Lycka till alla!

• Bloopi3

Tack till er alla som svarat, vet inte hur man svarar på var för sig.

Kommer åka in om jag får ont i livmodern, vilket jag håller tummarna för att jag inte får och har inte fått hittills.

Och tack på tipsen och era erfarenheter, hoppas också på ett plus på sommaren!

Är 21 år och har en dotter sen 2 år tillbaka, så vi vill så gärna ha ett syskon till henne!

Önskar er alla lycka till och håller tummarna för att ni får ett plus inom snar framtid <33

• Anonym (T)
    Bloopi3 skrev 2021-05-31 20:52:57 följande:

Tack till er alla som svarat, vet inte hur man svarar på var för sig.

Kommer åka in om jag får ont i livmodern, vilket jag håller tummarna för att jag inte får och har inte fått hittills.

Och tack på tipsen och era erfarenheter, hoppas också på ett plus på sommaren!

Är 21 år och har en dotter sen 2 år tillbaka, så vi vill så gärna ha ett syskon till henne!

Önskar er alla lycka till och håller tummarna för att ni får ett plus inom snar framtid <33

För att svara enskilda personer trycker man på citera om man är vid dator eller kugghjulet om man är på mobilen =)

Beklagar missfallet :( När jag fick mitt mf så tog jag ett gravtest ett par dagar efter jag slutat blöda och det visade inte något streck över huvud taget. Vi började försöka direkt och fick ett plus utan någon mens däremellan så det kan gå väldigt fort.

Lycka till!

• Anonym (J.A)

Jag beklagar, fy vad jobbigt. Jag tycker att du ska boka in ett gynbesök och se så allt är borta och om det är det så kan ni försöka nästa ägglossning. Man behöver inte vänta en mens

• Anonym (J.A)
    Jolly74 skrev 2021-05-31 17:16:44 följande:

Jag blev gravid i mars men hade missed abortion och gick i tre veckor innan jag fick veta att det var så. Fick hjälp på sjukhuset med tabletter när jag var i vecka 9. Graviditeten hade avstannat redan i V5+3 så den 18 maj började missfallet till slut stötas ut. Jag blödde i tio dagar och är nu återställd (tror jag?). Jag var förkrossad men nu tar jag nya tag! Jag hoppas kunna bli gravid snart igen, har ju åldern emot mig.. Det här var första graviditeten sedan min yngste son föddes, han är åtta år nu.. Så jag som hade trott att det ej längre var möjligt för mig att bli gravid har nu fått blodad tand och ger inte upp drömmen om ett syskon till mina pojkar än! Hoppas på ett plus i sommar!

Lycka till alla!

Beklagar! Märkte du inte att det hade avstannat? Typ att symptomen avtog? Eller kräktes du ändå?
  • Jolly74

Nej jag märkte ingenting. Jag hade väldigt svaga symptom från början och det var samma med mina två tidigare graviditeter som hade gått bra så därför tänkte jag inte över det. Har aldrig kräkts. Endast fått halsbränna i slutet och foglossning mot slutet så nej..

• Anonym (J.A)
    Jolly74 skrev 2021-06-15 18:21:39 följande:

Nej jag märkte ingenting. Jag hade väldigt svaga symptom från början och det var samma med mina två tidigare graviditeter som hade gått bra så därför tänkte jag inte över det. Har aldrig kräkts. Endast fått halsbränna i slutet och foglossning mot slutet så nej..

Okej tack för svar.
Svar på tråden När började ni försöka efter missfall?