• Nymamma1234

Lämna bebis med pappa i två dygn?

Jag ska på möhippa i en annan stad då min äldsta vän ska gifta sig. Jag har en bebis som kommer vara va 7 då. Tänkte först ta med henne och att min syster kunde passa henne under den aktuella dagen /natten Men börjar tveka nu om jag kanske ska lämna henne hemma med sin pappa istället.. hon är ju såklart trygg i bådas händer men hon har inte träffat min syster ofta då hon bor i en annan stad. Tänker också att det kanske är bättre att bara stanna hemma med sin pappa i hem miljö. Men jag vet inte hur jag ska kunna lämna henne. Känns hemskt både för min och hennes skull . Tänk om hon börjar sakna mig och jag inte kan trösta henne. Och jag vill också så gärna kunna gå på min bästa kompis möhippa annars kommer jag svika henne för livet känns det som . Vad hade ni gjort ??

• Svar på tråden Lämna bebis med pappa i två dygn?
  • Trippelmamma76

Jag hade inte lämnat min bebis i två dygn för en möhippa. Och tycker det är konstigt om vännen inte skulle ha förståelse för det.

• Erkki

Ammar du?

Hur är anknytningen med pappan?

Om du inte ammar och bebis har en bra anknytning hade jag farit. Ammade jag hade det varit knepigare då jag sinade fort om det inte ammades.

Det går bra och pappan fixar det!

• Erkki

Alternativt: Kan pappan följa med och vara på hotellet/ turista i staden och om det behövs kan du då avbryta alt han kommer förbi plus att du då har bebis på natten?

• Ellie

Kan inte pappan åka med till den andra staden, så kan ni träffas där lite när det behövs? Själv hade jag aldrig kunnat åka ifrån min bebis i den åldern (jag antar du menar 7 månader gammal), men jag ammade väldigt mycket och hon var väldigt mammig även om pappan var hemma lika mycket som jag. Bebisar är ju olika. Kan du vara ifrån en dag utan problem? Hur länge har du varit borta?

• Ewcia

Självklart kan man lämna sin bebis med bebisens pappa för jag antar att barnet lever med pappan övriga dagar också? Hade aldrig lämnat till syrran istället, pappa ät ju självklart nr 1 det är ju hans barn

• Hadt

Var på möhippa hela dagen när min son var ungefär 2 månader gammal, inga problem! Jag helammade men hade pumpat ut sen innan och hade med en liten handpump till mig själv som jag använde under dagen.

Bebis var med sin pappa hela tiden :)

• Tow2Mater

Hur kan du ens tänka tanken att ta ifrån bebisen sin pappa i hela två dagar?? Klart du inte kan ta med dig barnet!

• lövet2

Nej, inte två dygn med en så liten baby. Det skulle jag inte gjort frivilligt.

• Nymamma1234

Ni var inte eniga heller ser jag :) ja eftersom vi känt varandra hela livet och pratat om hur det kommer bli och vara när nån av oss gifter sig så känner jag att jag måste va med på möhippa . Jag vill va med men samtidigt inte liksom :) jag håller på att ?sluta amma? alltså försöker att trappa ner på det . Jag vill sluta. Pappan och hon har en bra relation har varit ifrån några timmar som mest .. och det har gått bra det har nog jag som haft mest abstinens så de är svårt hur jag ska göra ... :/

• 19Richie88

Barnet är sju år..?" eller hur.
    Det är mer än lagom år för tjejen din att vara ensam med Pappan.. dvs. två dagar är ingenting.

Det kommer att gå hur bra som helst!?.. Ingen fara.
    Ett spädbarn, bebis eller bäbis"? Klassas det för ett barn som är yngre än 1':n månad gammal..

Vad är där att vara orolig för?
    "Tänk om hon börjar sakna mig och jag inte kan trösta henne." -Hur ska du annars någonsin kunna lämna henne ensam annars senare i livet? Någon gång måste bli den första!?

-Lycka till.

Svar på tråden Lämna bebis med pappa i två dygn?