• malinerika1

Sömn och mat nattetid

Hejsan. Min dotter på 9 månader vaknar flertalet gånger om natten, vid 2 tillfällen ger jag henne flaskan- ibland/oftast somnar hon på den. Men de andra tillfällena får jag gå runt och vagga och vagga och vagga, sen vaknar hon allt mellan 04.15 och 05.30 och vill då stiga upp!

Skriver ett ex på hur natten ser ut för att ni ska förstå.

?Somnar runt 19-20.30 med välling och mys. Gnyr till några gånger till och från men mer sällan nu som hon vaknar ledsen och behöver vaggas om (varje kväll innan)

?Vaknar för flaskan någongång mellan 23.30-01

?Vaknar någongång mellan 00.30-02 (beroende på ovan) är då vaken, jag vaggar i kanske 10min, somnar om, vaknar efter 5-10min igen och fortsätter såhär i kanske 40min fram och tillbaka mellan sömn och vaggning.

?Vaknar någongång mellan 02.30-04, flaskan- somnar ibland om 10-20 min annars vaggar jag igen.

? Någon vaggning till

?Vaknar och vill upp, 04.15-05.30 någongång...

Sen sover hon 1-2 gånger om dagen allt mellan 30min och 2 timmar/ tillfälle.

Alltså är detta normalt för en 9 månaders? Vad ska/kan jag göra för att hon ska sova bättre? Att hon vill upp tidigt är inte hela världen, men då att hon faktiskt sover en hel natt.

Hur har DU gjort med dina barn??

Tacksam för hjälp och tips!

Svar på tråden Sömn och mat nattetid