Vill han inte? Hur går man vidare i relationen? Flytta ihop?
Hej,
Skriver mitt första inlägg här. Jag och min kille har varit tillsammans i ca 9 månader nu. Jag är 32 och han 41. Inga barn. Känner att jag behöver råd.
Just nu har vi distansförhållande. Han bor ca 1 timme från mig i en stad där han har bott hela livet. Vi ses mest på helgerna och någon dag på vardagarna också. Men jag vill mer och vill att vi ska flytta ihop. Han har svårt för att prata om känslor och jag känner mig osäker på vad han vill. Jag vill ha barn i framtiden och känner att jag inte blir yngre. Vill gärna att vi ska ha bott ihop ett tag innan det eventuellt är dags. Är väldigt kär i honom.
Jag har ett jobbkontakt, och har inte möjlighet för att flytta förrän om ca 1,5 år. Har sagt till honom att jag då kan tänka mig att flytta till hans stad om 1,5 år men inte innan då jag tycker det är för långt att pendla. Han har möjlighet att ansöka om förflyttning för sitt jobb och jobba i samma stad som mig, och säger initialt att han kan tänka sig det. När vi diskuterat detta flera gånger kommer det tillslut fram att han inte vill flytta. Han vill bo kvar i sin stad. Han säger att det kanske tyder på att han inte är kär, och att han inte vet hur vi ska fortsätta. Han säger tillslut att han vill vara med mig. Och att han vet att det isåfall innebär att jag vill ha barn i framtiden. Och att han ser att vi har en framtid ihop. Att han vill satsa på oss. Vad det nu innebär vet jag inte.
Vi bestämmer att vi ska försöka ses lite mer på vardagarna, och ses mer nu sedan ca 3 månader tillbaka, men jag känner att det inte räcker. Jag vill ju dela min vardag med honom.
Vad ska jag göra?:( vill inte lämna honom. Men. Kan inte leva i detta mellanläge i 1,5 år..... vill ju inte heller att han ska nöja sig med mig.
Tacksam för råd.