Bebis äter lite
Min bebis har inte ökat i maten sedan hon föddes i princip. Hon är 2,5mån nu.. hon äter ca 50ml sedan tar det stopp... får lirka och klura för att få i henne 100ml per mål och då tar de ca 45-60min. Vill inte att matningen ska bli negativ. Hon planar på viktkurvan och har glidit ner två. Hon äter sammanlagt ca 500ml/ dygn och väger 5,9kg(4800 vid fl)
Jag har haft kontakt med BVC, ÖHN och logoped som inte kan se något fel i hennes mun. Logopeden tyckte hon hade bra teknik till ca 50ml sedan händer det något och hon blir super svår att mata? Beter sig som hon har ont. Hon trodde det kunde vara någon sorts reflux men hon kräks sällan, men när hon gör det kommer det överallt.
Beter sig inte så ofta som hon har ont i magen annars än just vid matning utan är en rätt så nöjd bebis för det mesta och är inte heller slö. Hon fiser mycket och är svår att rapa. Det är bara maten som är så stort problem och jag kan inte förstå vad det kan vara? Jag blir väldigt stressad över att hon äter så lite och är så ?stor?
Någon som varit med om något liknande? Eller är bättre detektiv än mig?
Lite ?historik? är
Diagnos tung för tiden
Diagnos öppetstående ductus som ska kollas igen när hon är 3mån (har ej några symtom förutom maten på den)!
Hade en omställningsstörning vid födseln.
Gick över 10 dagar