• Nutid

Kvinnor hur ofta skulle ni vilja ha sex?

Jag har sett flera trådar som handlar om par där den ena har mycket mindre sexlust än den andre. Jag befinner mig också i den situationen.
    Det kan naturligtvis beror ett stort antal anledningar. Frusterande att det i början  förhållandet fanns mycket sex som sedan försvunnit. Jag ställde i kväll frågan om hur mycket sex hon skulle vilja ha om allt ting annat vore bra,,, Jag blev förvånand. Nu är jag nyfiken på vad ni skulle önska förutsatt att allt annat vore bra.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor hur ofta skulle ni vilja ha sex?
  • Anonym (Qvinna)

I början av ett förhållande vill jag ha sex i massor, flera gånger varje dag. Men några år in i ett förhållande så är kanske 2-3 gånger i veckan rimligt då vardag och annat tar tid o kraft.

• Anonym (intensivt och sällan)

Väldigt olika det där eftersom jag i början av ett förhållande då förälskelsen är som mest berusande kan vilja ha sex 3 ggr om dagen i nån månad och sen nästan inte alls efter några år.

Som singel är sex nästan helt obetydligt för mig.

Jag skulle möjligen kunna tänka mig ha det några ggr om året, riktigt "HÖGKVALITATIVT". Ett par dagar i sträck nonstop med nån väldigt attraktiv som jag samtidigt tycker om och känner tillit till. Det hade räckt och mer därtill!

• Anonym (Undrar)
    Nutid skrev 2021-05-23 22:31:04 följande:

Jag har sett flera trådar som handlar om par där den ena har mycket mindre sexlust än den andre. Jag befinner mig också i den situationen.
    Det kan naturligtvis beror ett stort antal anledningar. Frusterande att det i början  förhållandet fanns mycket sex som sedan försvunnit. Jag ställde i kväll frågan om hur mycket sex hon skulle vilja ha om allt ting annat vore bra,,, Jag blev förvånand. Nu är jag nyfiken på vad ni skulle önska förutsatt att allt annat vore bra.  

Hur ofta har ni då? Och hur ofta skulle hon respektive du vilja ha?
  • Anonym (69"-man)

Fick ta de första alternativet. Om det bara varit upp till mig så hade det blivit 3-4 gånger om dagen.

• Nutid
    Anonym (Undrar) skrev 2021-05-24 07:27:47 följande:
    Hur ofta har ni då? Och hur ofta skulle hon respektive du vilja ha?
    Vi har inte haft sex på flera år, vi går på par-terapi just nu som ett sista försök att rädda förhållandet.
    I början av vårt förhållande tills vi fick barn hade vi sex nästan varje dag men med barn förändras allt och istället för att bli bättre när barnen blev äldre hade vi mindre sämre för till slut att helt sluta.

Mitt mål är att vi ska ha nått som liknar det vi hade i början av förhållandet.
    Så jag frågade: om allt annat vore bra hur ofta skulle du vilja ha sex, vill du ha det som i början av förhållandet?

Jag fick inget rakt svar

1. Kvalite´är viktigare än kvantitet.
    2. vad menas med sex "penetration"?
    3. Nej inte sex som då, 
    4 Det vi hade då, var för att hon tänkte att det förväntades att som kvinna "behaga  män",,Att hon viserligen gjorde så för hon tyckte om mig men,,,, Kvinnor har mycket sex och mycket penetrerande sex när de är unga men sen blir de äldre och går inte med på det,,, samhället,,bla. bla,,, äldre kvinnor vill inte ha mycket sex och det säger hennes vänner också.

Jag blev väldigt sorgsen av svaret dels för att det inte känns som om vi har samma mål. Men även att det vi hade från början inte var "äkta"
    Det var det understrukna påståendet so gjorde att jag startade tråden d.v.s. är det verkligen så.

Just nu har jag världens kval, om jag skall ge upp eller inte.
    Eftersom sex är viktigt för mig hade jag bestämt mig innan jag frågade att om hon svarade:

*Ja jag vill ha som i början av förhållandet, då hade fortsatt att kämpa och göra allt i min makt för att det ska lappas ihop

*Nej jag vill inte ha sex mer än högst varannan vecka, då hade jag gett upp direkt.

Nu var ju det inte ett rakt svar, men det lutar mot att ge upp,, (idag i alla fall) 

• 1 Lola Montez

Jag har svarat varje dag. Sen blir det ju inte riktigt så här hemma. Livet kommer liksom emellan. Men vi har nog sex alltifrån 2-6 ggr i veckan. Vi båda är strax under 50

Visst var det väl så under småbarnsåren att vi inte låg lika mycket. Fanns ingen tid, ork eller lust heller för den delen. Iaf för att dela det med nån annan. Onanerade alltid frekvent. Men vi hade nog nästan ett helt år som vi inte hade sex.

Vi har alltid som par tyckt att sex är viktigt men det är nog mer jag som kvinna som har varit den mer drivande till förändring.

Min erfarenhet att sex föder sex. Eller sexuella handlingar föder nya sexuella handlingar. Man blir allt kåtare ju mer man knullar helt enkelt:)

Din fru har faktiskt fel i sitt påstående att äldre kvinnor inte vill ha mycket sex. Jag är mer frigjord nu än vad jag var när jag var yngre. Jag vågar ta för mig på ett helt annat sätt. Mycket tror jag för att jag är trygg i mig själv. Jag vågar visa vad jag gillar till min partner. Han behöver inte gissa sig till om jag gillar det eller om det är skönt.

Jag visar- jag njuter..

Jag älskar all sorts sex. Gärna lite hårdare tag. Och det här med att penetrerande sex skulle vara mer när man var yngre är bara skitsnack. Man kan nog läsa in vad din fru vill säga. Att hon önskar mer sensualitet, beröring än bara rent in och ut knullande.

Vi alla är olika. Gäller att lyssna in varandras behov. Och våga prata om det.

Sex är enormt viktigt i ens liv. Det är ju ett av våra basala behov. Tråkigt att ni inte kan hitta lösningar för att komma varann närmre.

Om ni i övrigt fungerar ihop och faktiskt älskar varann tycker jag att ni ska fortsätta kämpa.

Men.. man lever bara en gång. Risken är att bli bitter är stor.

Varmt lycka till!

• Nutid
    1 Lola Montez skrev 2021-05-24 10:13:08 följande:

Jag har svarat varje dag. Sen blir det ju inte riktigt så här hemma. Livet kommer liksom emellan. Men vi har nog sex alltifrån 2-6 ggr i veckan. Vi båda är strax under 50

Visst var det väl så under småbarnsåren att vi inte låg lika mycket. Fanns ingen tid, ork eller lust heller för den delen. Iaf för att dela det med nån annan. Onanerade alltid frekvent. Men vi hade nog nästan ett helt år som vi inte hade sex.

Vi har alltid som par tyckt att sex är viktigt men det är nog mer jag som kvinna som har varit den mer drivande till förändring.

Min erfarenhet att sex föder sex. Eller sexuella handlingar föder nya sexuella handlingar. Man blir allt kåtare ju mer man knullar helt enkelt:)

Din fru har faktiskt fel i sitt påstående att äldre kvinnor inte vill ha mycket sex. Jag är mer frigjord nu än vad jag var när jag var yngre. Jag vågar ta för mig på ett helt annat sätt. Mycket tror jag för att jag är trygg i mig själv. Jag vågar visa vad jag gillar till min partner. Han behöver inte gissa sig till om jag gillar det eller om det är skönt.

Jag visar- jag njuter..

Jag älskar all sorts sex. Gärna lite hårdare tag. Och det här med att penetrerande sex skulle vara mer när man var yngre är bara skitsnack. Man kan nog läsa in vad din fru vill säga. Att hon önskar mer sensualitet, beröring än bara rent in och ut knullande.

Sex är enormt viktigt i ens liv. Det är ju ett av våra basala behov. Tråkigt att ni inte kan hitta lösningar för att komma varann närmre.

Om ni i övrigt fungerar ihop och faktiskt älskar varann tycker jag att ni ska fortsätta kämpa.

Varmt lycka till!

Tack,,, verkligen tack
  • Anonym (Va)

Varenda gång som vi har råd att boka hotellövernattning. 

• Anonym (Qvinna)

Jag visar- jag njuter..

Varmt lycka till!

Instämmer helt!
  • Nutid

Varmt lycka till!

Jag tycker att jag har försökt ett antal saker som inte fungerat.
    (bl.a. steriliserat mig). Jag har också satt deadline för mig själv att blir det inte bättre innan dess så får det vara nog. Sen försöker jag ändå vidare och det gör jag ju för att jag verkligen älskar henne. 
  • Anonym (HannaSophia)

Jag visar- jag njuter..

Varmt lycka till!

Du är både vacker och klok =)
  • Anonym (intensivt och sällan)
    Anonym (Lyst) skrev 2021-05-24 09:58:14 följande:

Intelligens kan mätas i sexlust, de som är mer närvarande i sig själva har inte heller något direkt behov av sexuellt umgänge. Det är en väldigt primitivt akt och talar om en stor omognad, mentalt och kroppsligt. Att kunna transcendera över sina primitiva lustar är toppen på intelligens. Också har män ev felaktigt bild att sex ä något de måste ha, vilket inte stämmer. Många kvinnor är inte så glada för sex just för att kvinnor är smartare än män.

Intressant svar. Tror faktiskt det ligger en hel del i det!

Är man väldigt intellektuellt fokuserad eller har en kreativ natur med många intressen tex läggs nog betydligt mindre energi och tankeverksamhet på sex. Jag har aldrig förstått mig på hur det kan vara så viktigt för vissa och hur de kan tycka det är så intressant år efter år med samma person eller ha tillfälligt sex med många olika som många ägnar sig åt. Tror det blir som vilken beroende som helst och inte särskilt sunt till skillnad från beröring och kärleksfulla handlingar som  man ju kan vilja få och ge utan att förknippa det med sex.
  • 1 Lola Montez
    Nutid skrev 2021-05-24 11:00:07 följande:

Jag tycker att jag har försökt ett antal saker som inte fungerat.

(bl.a. steriliserat mig). Jag har också satt deadline för mig själv att blir det inte bättre innan dess så får det vara nog. Sen försöker jag ändå vidare och det gör jag ju för att jag verkligen älskar henne. 

Skönt att höra att du gjort försök. För då tror jag, om det så småningom ändå lutar mot en separation kan man landa i just det. Jag försökte iaf. Inte för att lägga över och dumpa skit hos den andra parten utan mer för sin egen skull.

Men som novis och nyfiken måste jag bara fråga varför du steriliserat dig?
  • 1 Lola Montez
    Anonym (HannaSophia) skrev 2021-05-24 11:13:36 följande:

Du är både vacker och klok =)

Tack raring:)
  • Nutid
    1 Lola Montez skrev 2021-05-24 13:09:46 följande:
    Skönt att höra att du gjort försök. För då tror jag, om det så småningom ändå lutar mot en separation kan man landa i just det. Jag försökte iaf. Inte för att lägga över och dumpa skit hos den andra parten utan mer för sin egen skull.

Men som novis och nyfiken måste jag bara fråga varför du steriliserat dig?
    Vi har två barn och var överens om att inte skaffa fler barn.
    Vi använde spiral men hon kände att kroppen reagerade negativt på det.
    Så efter spiralen körde vi med kondom vi hade pratat en del om sterilsering och jag var lte tveksam eftersom man inte kan ändra sig, samtidigt blev vårt sexliv sämre och jag tänkte att en del berode på böket med kondom samt att om hon vill att jag ska sterilsera mig så är det en önskan att ha sex,, liksom hela iden.

Jag var rätt knäckt efter när det inte alls blev så, kände mig blåst.
Svar på tråden Kvinnor hur ofta skulle ni vilja ha sex?