Finns det situationer som dessa?
Finna det situationer bland separerade föräldrar med stabila förhållanden där mamman ändå låter sitt barn bo hos pappan på heltid hela gymnasiet för att mamman låter bosätta sig utomlands?
Är det skandal?
Finna det situationer bland separerade föräldrar med stabila förhållanden där mamman ändå låter sitt barn bo hos pappan på heltid hela gymnasiet för att mamman låter bosätta sig utomlands?
Är det skandal?
Om det finns föräldrar, då specifikt mammor som väljer att bo i ett annat land än sin tonåring trots stabila förhållanden (att man inte måste av ekonomiska skäl antar jag menas)? Ja, det finns säkert. Så särskilt vanligt lär det dock ej vara men finns gör det ju garanterat.
Om det finns föräldrar, då specifikt mammor som väljer att bo i ett annat land än sin tonåring trots stabila förhållanden (att man inte måste av ekonomiska skäl antar jag menas)? Ja, det finns säkert. Så särskilt vanligt lär det dock ej vara men finns gör det ju garanterat.
Ja det är skandal, ja du sviker ditt barn!
Jag missade frågan om skandal. Jag har väl inga sådana åsikter men skulle aldrig göra det själv, om det inte handlade om en väldigt speciell situation, kanske en svårt sjuk förälder boende utomlands som jag ville vara hos sista tiden och det handlade om en kortare tid.
Sviker man sitt barn om man gör så? Ifall ändå pappan är trygg?
Utomlands? Norge, Europa, Australien?
Att bosätta sig utomlands behöver inte betyda att man inte ses på 3 år.
Ett barn över 16 år är är ju i princip vuxet?
Utomlands? Norge, Europa, Australien?
Att bosätta sig utomlands behöver inte betyda att man inte ses på 3 år.
Tycker inte att det är skandal. Pappan kan väl vara en nog så god förälder och är alla med på det ser jag väl inga problem med att en förälder bor utomlands. Går ju bra för mamman och barnet att hålla kontakt och ha en relation ändå.
Beroende på var mamman bor kan det ju också bli ett utmärkt tillfälle för barnet att spendera lov och somrar där, kanske plugga språket, sommarjobba etc.
Tror förresten inte jag känner någon som fortfarande hoppar runt varannan vecka på gymnasiet. De flesta jag känner slutade med sånt när barnet blev äldre för att barnet ville ha en fast plats att bo på. Är ju stressigt nog på gymnasiet som det är.
Är ett barn under 18år så tycker jag att man max bor 1-2 tim bort med tåg eller buss.
Om det är över en gräns till annat land så funkar det med.
18-20 år max 3 timmar med tåg eller buss.
21-25 max 2 tim med flyg.