Nidblödning eller mens?
Hej. Det är så att jag och min sambo försöker bli gravida. Vi började försöka 2/5 även fast jag inte hade ägglossning förens 13/5. Och vi hade samlag lite då och då innan ägglossningsdags. Jag började ta ägglossningstest 2 dagar innan beräknad ägglossning och även 1 dag innan beräknad ägglossning men båda visade negativt. Vi hade samlag ändå under dom dagarna och även dagen efter ägglossning.
Nu har det gått 5 dagar sedan jag hade beräknad ägglossning och igår söndag 16/5 hade jag och sambon samlag igen och efteråt så började jag blöda lite, det var mest rosa på pappret lite blodblandat. Vi tänkte inte mer på det men sen igår när jag var på jobbet och gå skulle gå på toa så var det rent blod i trosorna, det var inte en jättestor mängd men det var ändå en blodfläck. Sen höll det på så hela dagen att det kom blod och jag kände en svag typ liknande mensvärk hela dagen men den var väldigt lindrig. Jag blöder även idag 18/5 men det är mycket mindre blod nu och jag har ingen ?mensvärk?. Jag ska tillägga att jag ska inte ha mens förens om exakt 1 vecka och jag har alltid haft regelbunden mens och jag ska även tillägga att jag får grov mensvärk när den väl kommer. Så vad tror ni detta kan vara? Är detta någon slags mellanblödning eller en nidblödning? Har ni varit med om något liknande? Ska jag ta ett test? Tacksam för svar.