• Anonym (whatthewhat)

Tinder-matchningar, unga tjejer m.m.

Ibland matchar män med mycket yngre tjejer på t ex Tinder. Emellanåt kanske man börjar prata online på andra ställen också.

De flesta kvinnor tycker att det är orätt. Män bör prata med mer jämnåriga istället.
    Ett argument är att den yngre tjejen inte är vuxen. Hon kan vara från 22 år och uppåt. Ej vuxen.
    Märk väl:
    detta är bara när mannen är en vanlig Svensson.

Om mannen är en kändis, då är det mer rätt att mannen och den yngre tjejen pratar med varann.
    Då är den yngre tjejen vuxen, från ca 19 år och uppåt.

Nån som vet varför det är sån skillnad där?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tinder-matchningar, unga tjejer m.m.
  • Anonym (Den hale)

Hög status = bra, oavsett kändis eller inte. Tror säkert att läkaren Rickard, 47, som lägrar Emma 30 ses som trots allt mer rimlig än om en industriarbetare som jag själv, med snusen under läppen och arbetsbyxorna nere på halva arslet, vid 47 får napp på samma Emma. 

Hög status ger mer överseende i andra frågor. 

Om både läkaren och jag är lika gamla och matchar med Emma, 47, så tror jag inte folk skulle ha så mycket fler åsikter än att Emma nog skulle kunna hitta en bättre än mig, men att jag åtminstone är snäll förhoppningsvis. 

Kan man inte ställa in åldersintervall på Tinder? Vad är då problemet om man matchar inom åldersspannet?

• Anonym (D)

Världens sämsta svarsalternativ. De flesta utfall täcks inte av någotdera alternativ?

• Anonym (whatthewhat)
    Anonym (Den hale) skrev 2021-05-14 23:06:45 följande:

Kan man inte ställa in åldersintervall på Tinder? Vad är då problemet om man matchar inom åldersspannet?

Jo. Jag tror också att det är frivilligt för unga tjejer att prata med äldre män, om dom vill. Jag har åtminstone aldrig hört talas om att de blir tvingade.

Jag vet inte vad problemet är. Kanske att kvinnor som tycker det är problem kan svara?
    Varför är en 22-åring inte vuxen när en vanlig Svensson pratar med henne, men en 19-årig är vuxen när en kändis-man pratar med henne?
  • Anonym (D)

Så när man blir svarslös i en tråd så startar man en ny. Så bekvämt.

Svar på tråden Tinder-matchningar, unga tjejer m.m.