• redaf

D-droppar magknip

Tjenare familjeliv, Redaf i farten med massa frågor som vanligt, vi har nu tagit oss en tankeställare kring d-droppar som vi fick från BVC första veckan av dessa snart 4 som hon är. vi har varje dag på morgonen oftast gett henne 5 droppar av den oljebaserade ACO och vi upplever att det är väldigt mycket gnäll runt 18:00 och fram till 22-23 innan det börjar avta samt att nätterna så sover hon dåligt då hon vrider sig som om hon har magknip, efter noga läsning av trådar här på familjeliv verkar det som att D-droppar kan vara boven och senast idag så sa vi att vi struntar i dropparna denna dag och imorgon för att se om natten blir bättre för att på så vis kunna lokalisera varför hon är gnällig, för i vanliga fall är hon inte gnällig och skriker ytterst sällan förutom lite gny på kvällen/natt.. samt att vi upplever att hon sover rätt dåligt då. 

Skulle det visa sig att det är dropparna som är boven så har vi beställt hem Vattenbaserade ACO droppar samt apofri d-droppar som också är oljelösning, har ni några erfarenheter kring vattenbaserade ? och om dom brukar vara med lätthanterliga för små bebisars magar? och har ni tips på andra bra D-droppar som funkat från er? holistics kanske? Semper d-droppar? gemensamt med dessa är ju att det är olja och som jag förstått så är vattenbaserade bättre mot känsliga magar? för att rådfråga BVC är uteslutet då dom trycker på att ACO är bäst typ.. trots alla negativa kommentarer kring detta märke.. 

Idag på morgonen var hon kinkig och hade magknip så vi struntade i d-dropparna och efter några timmar så känns det som att magen verkar bättre då hon är lugn nu så vi får se nu efter kl 15 om det börjar igen eller om hon faktiskt mår bättre utan dessa droppar. 

• Svar på tråden D-droppar magknip
  • Jag är bara jag

Man kan få den andra sorten på Bvc också. Vår yngsta hade känslig mage länge och kolik och vi tyckte egentligen ingenting funkade bra. Det blev helt enkelt bättre med tiden.

• Berguven
    Jag är bara jag skrev 2021-05-14 15:35:45 följande:

Man kan få den andra sorten på Bvc också. Vår yngsta hade känslig mage länge och kolik och vi tyckte egentligen ingenting funkade bra. Det blev helt enkelt bättre med tiden.

Beror helt på var man bor och vilken BVC man har. Jag fick inte vattenlösliga utan var tvungen att köpa den själv.

Till TS:

Jag märkte ingen skillnad när vi började med de vattenlösliga. Men fortsatte med dem då vi helt enkelt vill göra slut på flaskan. Hoppas dock det fungerar för er lilla knodd.
  • Jag är bara jag
    Berguven skrev 2021-05-14 15:51:10 följande:
    Beror helt på var man bor och vilken BVC man har. Jag fick inte vattenlösliga utan var tvungen att köpa den själv.

Till TS:
    Jag märkte ingen skillnad när vi började med de vattenlösliga. Men fortsatte med dem då vi helt enkelt vill göra slut på flaskan. Hoppas dock det fungerar för er lilla knodd.
    Det var ju märkligt. Vi bytte direkt och det gick bra. 
  • Berguven
    Jag är bara jag skrev 2021-05-14 15:54:16 följande:

Det var ju märkligt. Vi bytte direkt och det gick bra. 

Ja. Tyvärr, det hade varit skönt om D-dropparna var anledningen till mitt barns magknip men han tillhör helt enkelt kategorin där magen behövde tid för att mogna.
  • Jag är bara jag
    Berguven skrev 2021-05-14 15:59:00 följande:
    Ja. Tyvärr, det hade varit skönt om D-dropparna var anledningen till mitt barns magknip men han tillhör helt enkelt kategorin där magen behövde tid för att mogna.
    Inser nu att jag skev lite galet. Jag menade att det gick bra med Bvc att byta. Magen blev inte bättre tyvärr. Kolik och kräktes länge.
  • Astriidlind

Skulle det nu bara d-dropparna så skulle jag rekommendera er att prova hollistics veganska d-droppar.

• Berguven
    Jag är bara jag skrev 2021-05-14 17:12:33 följande:

Inser nu att jag skev lite galet. Jag menade att det gick bra med Bvc att byta. Magen blev inte bättre tyvärr. Kolik och kräktes länge.

Jag tror du missförstod mig också. För oss gick det också bra att byta för BVC men det var något vi behövde köpa själv och inte fick från BVC. Hehe!
  • Jag är bara jag
    Berguven skrev 2021-05-15 04:21:21 följande:
    Jag tror du missförstod mig också. För oss gick det också bra att byta för BVC men det var något vi behövde köpa själv och inte fick från BVC. Hehe!
    Nej, det förstod jag och tyckte var märkligt att de inte hade andra sorten. Det var dom själva som erbjöd oss den här.  Men Bvc funkar ju väldigt olika vad gäller många områden när man kan tycka att de borde följa samma mall. 
Svar på tråden D-droppar magknip