• Anonym (Switch)

Är du nöjd med ditt kön?

Skulle du vilja ha motsatt kön eller skulle du inte byta även om det var tekniskt möjligt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med ditt kön?
  • Anonym (Död åt oss)

Hade antagligen besparat mig många tetapitimmar att inte tillhöra det kön som är skyldiga till i princip all världens jävelskap och slippa känna att jag skulle göra världen en tjänst om jag såg till att det fanns i alla fall en färre av oss.

• Anders 386

Trivs bra som man.

Men kan sakna den känsla som många kvinnor får uppleva att få vara sexig och ha en kropp som motsatta könet tänder sexuellt på.

Mansrollen kan vara ganska pressande - men numera har ju kvinnor mer och mer tagit på sig en mer prestationsinriktad roll och t.o.m. byggt upp en ny kvinnoroll som verkar vara jobbigare än mansrollen.

Som kvinna idag har man mycket mer krav på hur man ska vara än tidigare - nu måste även kvinnor göra karriär i arbetslivet + föda barn + mera utseendefixering + motionera, helst långdistanslöpning + laga god mat,gärna inspirerad från Italien, och i ett stort flott kök. - Och helst ska det också förevisas och jämföras med andra. Det har blivit helt sjukt!

Jag är INTE avis på dagens kvinnoroll - blir trött vid bara tanken...
    Det är mycket enklare att vara man, det är inte samma jämförelser mellan män. Män är generellt sätt bättre på att njuta av livet - kvinnor verkar hela tiden känna sig pressade.

• Anonym (Men)
    Anonym (Död åt oss) skrev 2021-05-14 10:14:59 följande:

Hade antagligen besparat mig många tetapitimmar att inte tillhöra det kön som är skyldiga till i princip all världens jävelskap och slippa känna att jag skulle göra världen en tjänst om jag såg till att det fanns i alla fall en färre av oss.

App app app! Om du är man får du inte lov att må dåligt eller känna dig nere. Du blir då automatiskt att betrakta som en offerkofta. Att må dåligt är helt förbehållet kvinnor.
  • Anonym (kameleont)

skulle vara spännande att kunna byta när man ville, som i Chameleons

• Kungsholmsbo
    Anders 386 skrev 2021-05-14 11:38:26 följande:

Trivs bra som man.

Men kan sakna den känsla som många kvinnor får uppleva att få vara sexig och ha en kropp som motsatta könet tänder sexuellt på.

Mansrollen kan vara ganska pressande - men numera har ju kvinnor mer och mer tagit på sig en mer prestationsinriktad roll och t.o.m. byggt upp en ny kvinnoroll som verkar vara jobbigare än mansrollen.

Som kvinna idag har man mycket mer krav på hur man ska vara än tidigare - nu måste även kvinnor göra karriär i arbetslivet + föda barn + mera utseendefixering + motionera, helst långdistanslöpning + laga god mat,gärna inspirerad från Italien, och i ett stort flott kök. - Och helst ska det också förevisas och jämföras med andra. Det har blivit helt sjukt!

Jag är INTE avis på dagens kvinnoroll - blir trött vid bara tanken...

Det är mycket enklare att vara man, det är inte samma jämförelser mellan män. Män är generellt sätt bättre på att njuta av livet - kvinnor verkar hela tiden känna sig pressade.

Du vet inte hur rätt du har. Sen kan folk trycka minus på dig men du har rätt ändå.

Hälsningar från en kvinna som arbetar mer än heltid vilket därtill betyder - alltid samlad, perfekt och korrekt, tränar tung styrketräning 4 dagar i veckan, har bjudning på helgen, ska ha perfekta barn med strukna kläder och vackert kammat hår, en lika välstruken och välkammad man, fungerande sexliv med min man bla bla bla... det är ett j-a ok. Inte konstigt man ibland spårar ur ibland.

Älskar ändå att vara kvinna. Finns många fördelar med det också, iaf hittills.
  • Kungsholmsbo

Skulle också vilja vara man för en dag, särskilt vill jag känna hur en manlig orgasm känns. Är så oerhört nyfiken på det.

• Anonym (Tjej)

Ja absolut.Men män har ett lättare liv ,och därför skulle jag hellre blivit född som en man.

• Anonym (Hmm)

Njaaa, mitt kön skulle kunna vara lite längre och tjockare och även lite ådrigare men annars så funkar det.

• Anonym (Biologi)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-14 21:36:38 följande:

Skulle också vilja vara man för en dag, särskilt vill jag känna hur en manlig orgasm känns. Är så oerhört nyfiken på det.

Det är inte mycket att vara nyfiken på.
Svar på tråden Är du nöjd med ditt kön?