• Amandy1990

    Vilket flicknamn? HJÄLP!

    Vi ska få en flicka i slutet av juni och har haft många namnförslag men är nu nere på de här två. Så snälla hjälp oss nu! Luna eller Celine?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn? HJÄLP!
  • Anonym (Vänta)

    Om det är mellan de två namnen ni har, så hade jag valt att vänta för att se vad som klär henne bäst när hon föds :)

    I övrigt, Celine.

  • Anonym (....)

    celine, men jag håller med om att det är bäst att vänta tills hon föds så man ser vad som passar bäst. Grattis till barnet:) <3

  • fluu

    Jag föredrar nog ändå Celine, trots att det kan ge olika uttal.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Linnie

    Luna är finast, Celine är också fint men har blivit så vanligt.

    Känner tre Celine i åldrarna 4-12 år. Men ingen Luna.

  • Kexsmula

    Luna - utan tvekan! Tycker det är jättevackert och lagom ovanligt utan att vara för spejsat. När jag var gravid och innan jag visste könet på mina barn funderade jag själv stark på det namnet om det varit en flicka.

    Celine gillar jag däremot inte alls. Tycker det låter hårt och lite som en tonårig bitch. Kan bero på att det fanns en sån i min klass som var en riktigt bitchig mobbare. Haha

  • Amandy1990
    Linnie skrev 2021-05-13 03:40:44 följande:

    Luna är finast, Celine är också fint men har blivit så vanligt.

    Känner tre Celine i åldrarna 4-12 år. Men ingen Luna.


    Jahaa är det så? Jag har hela tiden tänkt tvärtom, att Luna är vanligare. Enligt topplistan från 2020 hamnade Luna på plats 27 och Celine på 39. Tycker det är SÅ svårt att bestämma sig! Uppskattar verkligen er hjälp :D
  • trollhona
    Amandy1990 skrev 2021-05-12 17:26:36 följande:

    Vi ska få en flicka i slutet av juni och har haft många namnförslag men är nu nere på de här två. Så snälla hjälp oss nu! Luna eller Celine?


    Två lika fina namn. Låt tiden på födseln bestämma, Luna betyder ju måne, så föds hon på natten blir den en Luna, föds hon på dagen så blir det Celine.
  • Xenia

    Ja, bägge är ju fina och inte så vanliga.

    Jag röstade på Celine, kanske bara för att jag gillar Céline Dion. Glad

Svar på tråden Vilket flicknamn? HJÄLP!