• Soffans

Kemisk Graviditet - hur långt från att plusset försvann till blödning?

Hej, 

Misstänker en kemisk graviditet då jag 1 dag innan BIM och på BIM hade positiva test på RFSU stickorna (även om de var ganska svaga) och idag så är strecket så svagt att det nästan inte går att se och jag hade nog inte tolkat det som positivt om det inte vore för att det varit positivt innan. 

Är tidigt så har inte haft så mycket symptom mer än trötthet och lite dragningar i livmodern men är svårt att uttala sig om symptomen har gått ner också. Men ingen blödning. 

Ni som har har varit med om kemisk graviditet, hur lång tid tog det från att ert plus försvann till att ni blödde / fick "mens"?

• Svar på tråden Kemisk Graviditet - hur långt från att plusset försvann till blödning?
  • Emmalucy
    Soffans skrev 2021-05-11 08:14:54 följande:

Hej, 

Misstänker en kemisk graviditet då jag 1 dag innan BIM och på BIM hade positiva test på RFSU stickorna (även om de var ganska svaga) och idag så är strecket så svagt att det nästan inte går att se och jag hade nog inte tolkat det som positivt om det inte vore för att det varit positivt innan. 

Är tidigt så har inte haft så mycket symptom mer än trötthet och lite dragningar i livmodern men är svårt att uttala sig om symptomen har gått ner också. Men ingen blödning. 

Ni som har har varit med om kemisk graviditet, hur lång tid tog det från att ert plus försvann till att ni blödde / fick "mens"?

Hej <3 jag har slutat räkna hur många kemiska grav jag har haft, men för mig så kommer min mens alltid punktligt, och jag har kort LP så det blir verkligen ?försök att fästa, lite HGC, NEJDA hejdå? hoppas det går bättre för dig dock Hjärta
  • Tomatplantan1

Hej!

Jag genomgick precis samma sak, plussade mycket svagt BIM -2, men ett tydligare plus BIM-1. Hade ganska kraftiga smärtor i nedre delen av magen på  BIM-1. Vaknade upp på BIM och mådde inte alls lika illa som dagarna innan, BIM va pluset svagare än dagen innan, och senare på dagen började jag blöda. På BIM+1 kunde jag inte längre avläsa något plus. Jag använde också RFSU stickorna. Misstänker precis som du att det handlade om en kemisk graviditet. 

Svar på tråden Kemisk Graviditet - hur långt från att plusset försvann till blödning?