Respekterar inte domstolsbeslut
Jag är boendeförälder, domen kom för några månader sedan. Den andra föräldern har tidigare haft barnet mestadels av tiden. Umgänget hos mig har trappats upp under 5 månaders tid för att från o med juni ha sitt stadigvarande boende hos mig.
Sen domen kom har mitt ex varje vecka vårt barn kommer till mig velat ha hem barnet tidigare.
Då samarbetet var och är ett stort problem så har jag sagt att vi får följa domen, för att förhoppningsvis till hösten kunna gå på samarbetssamtal. Ändå fortsätter hen att skicka varje vecka barnet kommer till mig. Det är alltifrån utflykter till att det är 1:a maj, det är Kristi himmel, osv osv. Vi har ofta planer helger och röda dagar när barnet är hos mig, därför försöker jag förklara att den andra föräldern får planera sina aktiviteter utefter hen har vårt barn.
Nu verkar det som att (pga att den andra föräldern vill fortsätta vara boendeförälder trots dom) hen kommer stämma för boendet IGEN. Hen har inte skrivit på barnets adressändring till mig.
Vi har precis blivit klara med en process på två år...
Jag tänker att det bör ju inte gå emot mig att jag vill följa domen och anser att den andra föräldern också bör respektera domen vi har fått. Men undrar ändå om det kan gå emot mig att jag inte gått med på att låta barnet åka dit tidigare osv?