• Anonym (M83)

Vikt och midjemått

Vad väger du och vad har du för midjemått?

Jag har en vikt på 72 kg och mäter 83 cm vid midjan (smalaste stället)

• Svar på tråden Vikt och midjemått
  • Anonym (Jobbarpådet)

75kg o 87cm

• cosinus

58 kg och typ 82 cm.

Är 166 cm lång och vältränad. Saknar dock midja och har alltid gjort. Är mer pojkigt rak i kroppen.

På min 40-årskontroll blev sköterskan som gjorde den helt ställd när jag inte fick godkänt på midjemåttet enligt deras mallar. Hon vägrade nästan fylla i resultatet med motiveringen att det var helt befängt att hävda att det inte var ok. Själv tyckte jag mest det var humoristiskt, jag vet att jag inte passar in i standardmallarna för midjemått på kvinnor.

Köper alltid byxor med låg midja eftersom ingen förväntas ha en midja där. Hög midja går aldrig att knäppa.

• StudierKemi
    Anonym (M83) skrev 2021-05-08 22:42:48 följande:

Vad väger du och vad har du för midjemått?

Jag har en vikt på 72 kg och mäter 83 cm vid midjan (smalaste stället)

Vikt: 50 kg. Midja: 80 cm (en kvinna ska av hälsoskäl inte ha en större midja än 80 cm står det på nätet).
  • StudierKemi
    cosinus skrev 2021-05-08 23:14:47 följande:

58 kg och typ 82 cm.

Är 166 cm lång och vältränad. Saknar dock midja och har alltid gjort. Är mer pojkigt rak i kroppen.

På min 40-årskontroll blev sköterskan som gjorde den helt ställd när jag inte fick godkänt på midjemåttet enligt deras mallar. Hon vägrade nästan fylla i resultatet med motiveringen att det var helt befängt att hävda att det inte var ok. Själv tyckte jag mest det var humoristiskt, jag vet att jag inte passar in i standardmallarna för midjemått på kvinnor.

Köper alltid byxor med låg midja eftersom ingen förväntas ha en midja där. Hög midja går aldrig att knäppa.

Har samma kroppsform. Efter min första natt hos killen jag är tillsammans med i nuläget, så pratade vi om kroppsformer nästa morgon, och jag fick ur mig att "I have a flat body, but a curvy personality" (han är från Ungern). Så det är lite den här inställningen som jag tvingas att ha, haha. Hans spontana svar på min mening ovan var förresten "And I love it". :)
  • LasseBD

Det sägs att ett bra riktmärke är att ha halva sin längd runt midjan. Själv är jag aningens för kort på höjden på tyvärr.

• Tvillingarna14

Väger 55 och har 72 i midjemått. Är nöjd med detta. Älskar byxor med hög midja eftersom de håller tillbaka magfläsket från graviditeten för 7 år sedan som tydligen vill vara min vän för alltid, hahaha.

• StudierKemi
    LasseBD skrev 2021-05-08 23:25:54 följande:

Men det gäller nog förresten tjockaste stället. Inte smalaste.

• Anonym (Kvinna 39 år)

58 kg och 74 i midjemått, 160 cm

• Anonym (162)

162 cm, 50 kg, 65 cm midja

Svar på tråden Vikt och midjemått