Vikt och midjemått
Vad väger du och vad har du för midjemått?
Jag har en vikt på 72 kg och mäter 83 cm vid midjan (smalaste stället)
75kg o 87cm
58 kg och typ 82 cm.
Är 166 cm lång och vältränad. Saknar dock midja och har alltid gjort. Är mer pojkigt rak i kroppen.
På min 40-årskontroll blev sköterskan som gjorde den helt ställd när jag inte fick godkänt på midjemåttet enligt deras mallar. Hon vägrade nästan fylla i resultatet med motiveringen att det var helt befängt att hävda att det inte var ok. Själv tyckte jag mest det var humoristiskt, jag vet att jag inte passar in i standardmallarna för midjemått på kvinnor.
Köper alltid byxor med låg midja eftersom ingen förväntas ha en midja där. Hög midja går aldrig att knäppa.
58 kg och typ 82 cm.
Är 166 cm lång och vältränad. Saknar dock midja och har alltid gjort. Är mer pojkigt rak i kroppen.
På min 40-årskontroll blev sköterskan som gjorde den helt ställd när jag inte fick godkänt på midjemåttet enligt deras mallar. Hon vägrade nästan fylla i resultatet med motiveringen att det var helt befängt att hävda att det inte var ok. Själv tyckte jag mest det var humoristiskt, jag vet att jag inte passar in i standardmallarna för midjemått på kvinnor.
Köper alltid byxor med låg midja eftersom ingen förväntas ha en midja där. Hög midja går aldrig att knäppa.
Det sägs att ett bra riktmärke är att ha halva sin längd runt midjan. Själv är jag aningens för kort på höjden på tyvärr.
Men det gäller nog förresten tjockaste stället. Inte smalaste.
Väger 55 och har 72 i midjemått. Är nöjd med detta. Älskar byxor med hög midja eftersom de håller tillbaka magfläsket från graviditeten för 7 år sedan som tydligen vill vara min vän för alltid, hahaha.
Men det gäller nog förresten tjockaste stället. Inte smalaste.
58 kg och 74 i midjemått, 160 cm
162 cm, 50 kg, 65 cm midja