• Krupskaja

Homestyling: Tror ni en etanolkamin är en smart grej?

Vi har en kolonistuga som vi ska sälja nästa vår. Jag skulle tro att om inte marknaden kraschar så går den för minst 500 000, kanske 600 000 om vi har tur. Vi ska förstås fixa fint och "styla" inför försäljningen, men nu funderar jag på om det vore värt det att köpa en etanolkamin och ställa in där?
    De kostar ca 3000-4000 kr, och jag tänker att det kanske kan vara den lilla extra mysfaktorn som får folk att buda 20 000 extra, och i så fall är det ju värt det. Eller kommer folk bara genomskåda det?

Jag tänker mig alltså en sådan här: www.chilli.se/inredning/kaminer/etanolkaminer/braskamin-capo-bioetanol-frist%C3%A5ende-h96-svartrostfritt-st%C3%A5lglas-p241222 eller sådan här: www.k-rauta.se/produkt/kamin-cambridge-vit/7350046159235

• Svar på tråden Homestyling: Tror ni en etanolkamin är en smart grej?
  • Hyllemor

Jag tror dessvärre inte det. De flesta är ju ändå i kolonistugan under sommarhalvåret. När jag sålde kolonistuga fick vi avsevärt mycket mer än vad vi hade köpt den för, men det berodde också på att uterummet var isolerat, så att det gick att använda som extra sovrum, att hela huset var vinterbonat och eftersom det fanns luftvärmepump och diskmaskin. En etanolkamin hade nog gjort till och från, tror jag. Det är ju inte ens säkert att de nya ägarna kommer att använda den. Det är långt ifrån alla som tycker om etanolkaminer.

Svar på tråden Homestyling: Tror ni en etanolkamin är en smart grej?