Förvara sprit i PET-flaskor?
Hej!
Som rubriken lyder, är det möjligt att förvara sprit (vodka) i pet liknande flaskor? Finns det risk för att ämnen hamnar i drycken? Hur länge kan man förvara i längsta fall. Behöver göra det i ungefär 1 månad.
Hej!
Som rubriken lyder, är det möjligt att förvara sprit (vodka) i pet liknande flaskor? Finns det risk för att ämnen hamnar i drycken? Hur länge kan man förvara i längsta fall. Behöver göra det i ungefär 1 månad.
Nja, inte ett bra alternativ, använd glasflaska.
Man kan korttidslagra i pet men inte en hel månad. En vecka skulle jag säga är ok iaf. Fyll över vodkan i glasflaskor eller glasburkar istället.
Kan få lite liite bismak vid längre förvaring men 1 månad är ingen större fara.
Inte farligt på något sätt, endel sprit säljs i plastflaskor.
Kan få lite liite bismak vid längre förvaring men 1 månad är ingen större fara.
Inte farligt på något sätt, endel sprit säljs i plastflaskor.
Vodka säljs i PET-flaskor på systembolaget så självklart funkar det.
Vodka säljs i PET-flaskor på systembolaget så självklart funkar det.
Troligen inte tillverkade på samma sätt som de som man säljer Cola i.
Smakar exakt samma!
Brukar du äta plast?
Jag föddes strax norr om Dalälven.
I min ungdom var det inte ovanligt att både jag och mina vänner drack alkoholhaltiga drycker som förvarats i plastförpackningar. Både dunkar och colaflaskor.
Det var inga problem. Märkte ingen bismak eller andra konstigheter.
Givetvis var det vanlig vodka vi köpt på systemet och hällt över i ny behållare. Vi ville återvinna glaset så snabbt som möjligt.
Jag föddes strax norr om Dalälven.
I min ungdom var det inte ovanligt att både jag och mina vänner drack alkoholhaltiga drycker som förvarats i plastförpackningar. Både dunkar och colaflaskor.
Det var inga problem. Märkte ingen bismak eller andra konstigheter.
Givetvis var det vanlig vodka vi köpt på systemet och hällt över i ny behållare. Vi ville återvinna glaset så snabbt som möjligt.