ivf med donatorägg
Hej! Undrar om det är någon här som upplevt samma problem som vi..: är ett par, jag är 43 och min sambo är 33. Vi har försökt att få barn i ca tre år snart och aldrig lyckats bli gravida. I höstas gjorde vi två ivf i Danmark på Vitanova med mina ägg och hans spermier, båda ggr sattes två embryon in men inget tog sig. Inför tredje gången fick ja veta att våra chanser att lyckas är mellan 3-4 %. Det kändes som för dåliga odds så vi beslutade att prova med en donator. Så äntligen fick vi en donator och redan en och en halv vecka senare vart det äggutplock. Jag tyckte det var lite märkligt att dom redan börjat hennes cykel innan dom tillfrågade oss men så var det i alla fall. Dom fick ut 7 ägg varav bara tre visade tecken på befruktning. Dag två var inget av äggen av den kvaliten att de kunde frysas in så de sa att de ville vänta en dag till för att se om kvaliten blev bättre. Jag var vi det här laget otroligt besviken och skeptisk, till saken hör att de garanterar ett embryo dvs inte en blastocyst som de flesta kliniker i Sverige garanterar. Så kom nästa dag och då ringde en läkare och sa att ett ägg nu visade på tillräcklig kvalitet för att kunna frysas in. Jag är nu livrädd för att dom bara har gjort det för att inte min garanti ska gälla och att dom ska behöva hitta en ny donator till oss utan att vi behöver stå för kostnaden...
Är det någon annan därute som fått så dåligt resultat med donator ägg?
/Ledsenochfrustrerad