• Allaminabarn3

    Är jag konstig?

    Det finns en fundering jag har haft länge som jag kom på efter att jag läst ett annat inlägg att jag kan lyfta här.

    Det en ladda och skamfyllda fråga för mig för det känns väldigt ytligt och konstigt det jag upplever men jag vill gärna höra om det är fler som känner så här och vad det kan bero på.

    Det är så här i alla mina nära relationer så har jag i viss föl kunnat känna stark kärlek, förälskelse och attraktion för att i andra lägen känna precis tvärt om. Det kan handla om en person som jag träffar som har skägg, rakar av sig skägget och jag står knappt ut och vill inte vara med denna personen förän skägget är tillbaka. Likaså kan det vara ett klädesplagg jag avskyr på personen, en frisyr el liknade. Jag har även olika känslor för som person beroende på om jag har pms eller inte.

    Jag har tagit upp detta med psykologer jag haft. För jag tycker själv detta är jättekonstigt och obehagligt. Det kan skifta så markant från att jag vill gifta mig för att jag älskar en person så mycket till att jag inte ens vill vara med personen ifråga.

    Är det fler som känner så här och vad beror det på?

    Kan tillägga att jag tagit upp detta med två olika psykologer och de inte har haft någon egentlig analys mer än att den sista så att det kan ha med attraktion att göra men denna menade på att jag ändå älskade min partner.

  • Svar på tråden Är jag konstig?
  • Anonym (E)

    Är du utredd för borderline?

  • Allaminabarn3

    Nej, jag är inte utredd för någonting. Men har alltid känt mig annorlunda, men inte kunnat hitta en enskild diagnos som passar helt in på mig. Känns som om jag har en liten släng av allt.

    Jag är otroligt introvert men upplevs som social. Det tar dock extremt mycket energi för mig att vara social. Jag har väldigt olika perioder av upp och nergångar. Jag mår väldigt olika från dag till dag och period till period.

    Jag älskar att vara inne i mitt egna huvud och vara kreativ. Ska läsa på om borderline!

Svar på tråden Är jag konstig?