• Anonym (fan, alltså.)

Vad är det mest pinsamma du har gjort/råkat ut för på jobbet?

Jag kan ju börja, vilket kanske gör att fler vågar att skriva:

Det mest pinsamma jag har varit med om, var när jag satt i ett möte på chefens kontor.. Jag har riklig mens emellanåt och den här gången var den nog extra riklig. Dessutom satt vi ner väldigt länge och när jag reste mig upp så hamnade bindan snett. Det blev värsta syndafloden! Jag blödde ner ALLT! Inte bara stolen utan även golvet och några kartonger som stod intill och droppade hela vägen till toaletten.

Jag försökte skämta bort det hela och sade att: "Oj! Här står jag och mensar ner alltihop", vilket bara blev ännu värre och Chefen gick ut därifrån. Jag städade upp efter mig så gott jag kunde och eftersom jag jobbar mitt i stan, så löste jag ju det hela genom att springa en gata bort och köpa nya kläder, och gå tillbaka till jobbet igen. Chefen däremot - förstod jag i efterhand - trodde att jag hade haft ett missfall och kallade in mig dagen efter och undrade vad jag gjorde på jobbet och tyckte att jag skulle stanna hemma några dagar, samt frågade om jag inte behövde prata med någon eftersom jag tog så lätt på det hela.

Jag bara: "Eh, alltså, jag har riklig mens och den här gången så blev det lite värre än annars."

Det värsta var att när jag var inne hos chefen ett en månad senare så stod en av kartongerna kvar och jag såg min blodfläck på den....

• Svar på tråden Vad är det mest pinsamma du har gjort/råkat ut för på jobbet?
  • Anonym (Klantarsle)

Det här var bara på en praktikplats men det var iaf pinsamt. Satt i en hjullastare och råkade köra in i en stor sten.. Vart inga skador men alla visste om det efter 5 minuter. Var en ganska stor arbetsplats..

• NKmamma

Satt utanför jobbet på en träbänk och fikade med två kollegor. Då kommer det en tredje kollega och jag ska flytta mig så även hon fick plats. När jag flyttar mig så lyfter jag inte på rumpan. resultatet blev en stor sticka i skinkan som en av kollegorna fick plocka ut. Det var dessutom min första dag. Otroligt pinsamt.

• Anonym (Hanna)

Alla gånger har har gjort något fel/missat något på jobbet.Och utskällning på detta.Jag känner att folk saknar sympati ibland.Alla kan missa något.Det har inte hänt ofta,men jag har jobbat över 20 år nu.

• Anonym (Puss)

Jag råkade av bara farten avsluta telefonsamtalet med en av cheferna med puss.

Har också tappat kjolen för länge sedan när jag jobbade på restaurang. Hade kardborrband i linningen och fastnade i dörren när jag skulle öppna och släppa in de första gästerna.

• Anonym (fan, alltså.)
    Anonym (Puss) skrev 2021-04-10 09:39:47 följande:

Jag råkade av bara farten avsluta telefonsamtalet med en av cheferna med puss.

Har också tappat kjolen för länge sedan när jag jobbade på restaurang. Hade kardborrband i linningen och fastnade i dörren när jag skulle öppna och släppa in de första gästerna.

Oj! Att tappa kjolwn inför gästerna kan inte ha varit roligt!
  • Anonym (klant)

- Fått det att börja brinna (eller glöda/spraka) i mikron två gånger. Första gången under en av mina första dagar på ett sommarjobb och det blev världens uppståndelse, där jag pekades ut inför 30 personer.

- På samma sommarjobb hade jag tydligen gjort något allvarligt fel med packningen av något paket. In i rummet kommer en arg gubbe, hållandes i mitt paket, och gormar "VEM ÄR DET SOM GJORT DET HÄR?!". Det var inte så kul att räcka upp handen inför alla.

- På ett annat jobb skulle vi göra någon digital leverans och jag lyckades på något sätt radera alla filer, motsvarande ca 2-3 veckors jobb. Jag var endast tillfälligt projektanställd och hade bara jobbat kanske 2 veckor. Det var ett under att jag fick jobba kvar och till och med blev fast anställd senare.

• Anonym (OOOOOOOOOOOO)

Jobbade på ett demensboende. Vi hade en vikarie som hade flätor med en massa färger, hur mycket hår som helst. En dag på jobbet satt en tjej där med superkort blekt afro. Jag gick fram och skakade hand och presenterade mig.............resten får ni räkna ut själv. 

• Anonym (Bizz)
    Anonym (OOOOOOOOOOOO) skrev 2021-04-10 23:30:20 följande:

Jobbade på ett demensboende. Vi hade en vikarie som hade flätor med en massa färger, hur mycket hår som helst. En dag på jobbet satt en tjej där med superkort blekt afro. Jag gick fram och skakade hand och presenterade mig.............resten får ni räkna ut själv. 

Räkna ut?
    Hur fasen ska man kunna göra det?
  • Anonym (Bizz)

Jag kom lite sent till kontoret och en kollega sa hej, jag svarade hej tillbaka. Sen pratade han på, frågade saker och jag svarade och skrattade.

Sen upptäckte jag att han inte pratade med mig... han satt i telefon.

• Nimzay
    Anonym (Bizz) skrev 2021-04-10 23:34:39 följande:

Jag kom lite sent till kontoret och en kollega sa hej, jag svarade hej tillbaka. Sen pratade han på, frågade saker och jag svarade och skrattade.

Sen upptäckte jag att han inte pratade med mig... han satt i telefon.

Har varit med om liknande fast i skolan, skämmigt Skäms
  • Nimzay
    Anonym (Bizz) skrev 2021-04-10 23:33:24 följande:
    Räkna ut?
    Hur fasen ska man kunna göra det?
    Gissar att det var samma person som ändrat sin frisyr, men att OOOOOOOOOOOO trodde att det var en helt ny kollega xD
  • Ann-Louise
    Nimzay skrev 2021-04-10 23:44:57 följande:

Gissar att det var samma person som ändrat sin frisyr, men att OOOOOOOOOOOO trodde att det var en helt ny kollega xD

Tack för förklaringen, för jag kunde inte heller räkna ut det.
  • Ann-Louise

Jag jobbade på en posterminal för många år sedan. Där hade vi ett larmat valv för värdebrev med direktalarm till polisen. Larmet hördes inte hos oss, utan gick bara till polisen. En dag hade jag ärende dit, men glömde naturligtvis att larma av. Det tog inte lång tid innan polisen var på plats. Så larmet fungerade uppenbarligen, men jäkligt pinsamt.

• Anonym (Bizz)
    Nimzay skrev 2021-04-10 23:44:57 följande:
    haha, såklart!

*skämskudde fram*
  • Anonym (K)

Hade en sexuell relation med en kollega och låg friskt lite överallt på jobb. Förstod efter ett tag att alla antagligen hade förstått(och även hört oss) och jag borde väl ha skämts ihjäl men av någon anledning sket jag i vilket. 

Svar på tråden Vad är det mest pinsamma du har gjort/råkat ut för på jobbet?