• liz1981

Positivt på ett ÄL-test, men negativt på CB?

Jag blir inte klok på det här.

Har två dagar i rad fått positiva ÄL-test på Graviditetskollens ÄL-test, men bara för att så kollade jag även med Clearblues test som då visade negativt?

Någon som varit med om samma?
  • Svar på tråden Positivt på ett ÄL-test, men negativt på CB?
  • Jag är bara jag

Klart positiva, dvs minst lika starka test? Och det andra var gladagubben-test eller? Testade samtidigt med båda sorterna?

• JosHed
    liz1981 skrev 2021-04-09 14:48:41 följande:
    Jag blir inte klok på det här.

Har två dagar i rad fått positiva ÄL-test på Graviditetskollens ÄL-test, men bara för att så kollade jag även med Clearblues test som då visade negativt?

Någon som varit med om samma?

Och testerna är helt klart positiva? Alltså lika starka eller starke än kontrollstrecket? 

Är det CB advanced digital? Den där gubben blinkar med? För jag tror att med den ska man börja testat tidigare för att den ska göra en baseline att utgå ifrån när den mäter stegring. 

• Anonym (E)

Min gynekolog var tydlig med att jag bara ska använda de digitala från CB med en glad gubbe eftersom de andra kan vara väldigt svåra att tolka.. Det blir lätt fel med dem.

• Anonym (jag)

Jag fick negativt på gravidietskollens och positivt på annat när jag testade i samma prov. Känns som man inte kan lita på dem

Svar på tråden Positivt på ett ÄL-test, men negativt på CB?