Jag TÅL INTE min svärmor
Sedan vi fick barn så tål jag inte min svärmor längre. Gillade henne inte innan heller men då kunde jag ändå hantera det. Hon är hemsk. Och min man försvarar henne och blir arg på mig om jag säger något negativt om henne. Jag vet att hon inte gillar mig heller, jag tycker det är tydligt även om min man inte tycker det.
Ett exempel är att min man har blå ögon och jag har gröna. Varje gång vi träffar henne ska hon påpeka att "*** du har sååååå fina blå ögon, som din pappa". Det komiska är att hon säger likadant om min mans systers barn som har blå ögon, och säger att det är från systern, fastän hennes man också har blå ögon haha. Hon skulle aldrig säga något positivt om vårt barns utseende och säga att hen fått det från mig, men är generös med kommentarer som handlar om pappan.
Hon lägger sig gärna i och kommenterar om vårt barn "verkligen inte är för varm/för kall" när vi säger nej så ställer hon samma fråga 5 gånger till tills min man får ryta ifrån. Jag kokar inombords bara genom att tänka på alla dessa gånger hon kommenterat saker om vårt barn. Detta gäller även hennes andra barnbarn. Som att hon tror att vi inte har koll? Hur tror hon vi klarar oss alla de dagar hon inte är med? Vilket är ALLA dagar?
Sedan känns det typ som att hon ska "tävla" med mig om att hon minsann känner sin son bäst? Hahaha. Vilket är ett skämt då vi varit tillsammans i snart 9 år. Om någon frågar MIG något om honom så ska hon vara snabb med att svara före. Det är verkligen sjukt irriterande.
Överreagerar jag? Är det fler som har det såhär? Hur ska jag hantera henne??
Försöker träffa henne så sällan som möjligt, någon gång i månaden, ett par veckor emellan i värsta fall.