Kräks ca varannan vecka
*lång text*
Hej! Ny här och tänkte kolla om någon mera haft/har detta problem där ute. Har en pojke på 2,5år, sedan I augusti förra året har han kräkts på morgonen ca 7-8 gånger nu ( senast idag ) han är annars frisk och leker å är överallt och ingenstans. Äter bra, sover bra.
Det börjar är alltid på morgonen efter han vaknar, oftast gråter han man tar upp honom och han är jättetrött och det kan gå allt från 30-60min sedan kräks han som vatten/slem 1-2ggr sen är han hängig i några timmar sen äter han oftast igen som vanligt eller ev yoghurt sen kvällsmat.
Förstår inte vad detta kan vara ?? Idag har han varit extra hängig efter men ingen feber, ätit banan och 2 glas vatten, lite yoghurt, isglass samt vätske ersättning å Inget har kommit upp.
Lekt lite nu på EM med sina bilar osv, skrattar å pratar men något slö.
Han är hos mig (pappa) onsdag-måndag sen hos mamma då vi ej lever ihop mera. Enligt hans mamma har det aldrig hänt hos henne.. utan det är bara här ? Enligt VC handlar det om förstoppning, att han kräks av det men varför kommer de sig att han alltid blir det här??
Vi äter på regelbundna tider, hemma lagad mat dock laktosfri då min nuvarande sambo är laktosintolerant det är det enda som är skillnad vad jag vet.
Börjar fundera på om han är olycklig här ? Hur ont det än gör att säga. Vi hade varannan helg först från han var ca 1,5år men har nu utökat med 1 dag då och då så att det nu är ons-måndag sen blir det tisdag-måndag och tillslut måndag-måndag, men kan detta ha något med dessa kräkningar att göra?? Är han olycklig, orolig? Blir tokig eller är det bara tillfälligheter?
// Orolig