Har svårigheter när det kommer till mat - Lagar för mycket mat
Hej!
Detta är kanske något som många kommer skratta åt. Speciellt när jag lagt denna i missbruk. Men det är nämligen som så att jag tycker om mat väldigt mycket.
Om jag har väldigt många olika packet i kylskåpet, så kan jag inte tänka rationellt och lägga upp en matschema. Där jag t.ex skall äta potatis och köttbullar på kvällen och kyckling vid lunch tiden. Jag får istället jag ''superidé'' och känner en enorm vilja av att äta allt meddetsamma, så allt blir som om en knytisfest för min del, där jag äter lite av varje på min tallrik. Så jag tillagar allt. Ibland orkar jag äta upp alltihopa och ibland blir det inte så, förstås. Det senaste är ett av mitt problem. Det stora problemet är att jag helt enkelt bara äter väldigt mycket. Nu hade jag turen på min sida där jag har planerat på att träna med vänner klockan sex. Så jag lyckades planera ordentligt schema, där jag skall äta något innan träning och sedan efter träningen. Om jag inte hade detta inplanerat, så skulle jag förmodligen återigen tömma kylskåpet och laga allt!
Jag är inte fet. Jag tränar och motionerar. Det har egentligen gått lite segt de senaste två månaderna, men det beror mest på distansstudier och lite annat. Men övrigt, så rör jag på mig en hel del. Jag har bara haft en liten lång period av ''vila'' kan man säga.
Ibland är jag inte ens hungrig när jag lagar mat. Utan jag blir bara så himla sugen på olika saker och kan inte vänta några timmar, när det blir nästa måltid. Utan allt skall tillagas och ätas.
Jag vet inte om detta kan räknas som missbruk, men jag tycker det.
Konstig fråga, men finns det någon störning som gör att man inte kan kontrollera sig när det kommer till mat?