• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad bär du hem maten i
  • myskmalva

Vet inte vad du menar med nyligen. Jag har köpt mina tygkassar efter att det äntligen började dyka upp tunna sådana. Jag tycker inte om de kraftiga bomullskassar som var det enda som fanns att köpa förr. De får ju inte plats i fickan!

• VillaVillerkulla
    myskmalva skrev 2021-03-28 13:09:36 följande:

Vet inte vad du menar med nyligen. Jag har köpt mina tygkassar efter att det äntligen började dyka upp tunna sådana. Jag tycker inte om de kraftiga bomullskassar som var det enda som fanns att köpa förr. De får ju inte plats i fickan!

Vi kan väl säga i samband med att plastpåsar blev dyrare, då.
  • Fjäril kär

En kombination...

En tygpåse jag alltid har med mig och behöver jag handla mycket tar jag även med mig en gammal pappkasse.

Handlar jag spontant utan planering så köper jag en pappkasse eller bär sakerna i famnen om det inte är så mycket

• Alexi

Vi kör med de kraftiga plastpåsar med tyghandtag som sålts på ica maxi och andra butiker i ett antal år nu. Vi har länge haft dem att packa i tex när vi åker till sommarstugan men nu sen påsarna gick upp i pris tar vi oftast med dem till mataffären också.

• Minimalen

Jag använder ryggsäck, återanvända plastpåsar och Dramaten. Men det går ju inte att välja mer än 1 alternativ. Du borde göra om tråden och låta folk välja flera alternativ. Har kanske köpt 5 nya påsar de senaste 10 åren.

• hawthorne

Använder kassar gjorda av segelduk.

• lövet2

Har använt tygkassar sedan de började säljas på ICA för massor av år sedan.

• Litorina
    lövet2 skrev 2021-03-28 14:49:49 följande:

Har använt tygkassar sedan de började säljas på ICA för massor av år sedan.

Jag har också kvar en sån! Den är nog över 20 år gammal och håller jättebra än. Det finns en massa tygkassar nu i ekologisk bomull, men av skitkvalitet. Det blir ju inte miljövänligt om de går sönder efter ca 20 användningar.
  • Spucks

Tyvärr går det bara att välja ett svar - jag valde ryggsäck, för det är vad jag mest använder. Men utöver detta (om jag köper mer än vad som passar i min ryggsäck), så är det tygkassar som gäller. Fast jag har aldrig köpt en, jag fick dem från olika ställen, tex jobbet. Den som jag använde mest gick nyss sönder (den kanske går att sy) efter mer än 10 år.

Jag köper aldig någon kasse och har aldrig gjort det, jag tar inte heller plastkassar om man får dem gratis, tex vid köp av kläder.

Svar på tråden Vad bär du hem maten i