• tom nook

    Namn

    Finns det något namn ni inte skulle vilja välja till ert barn, bara för att ni tycker det är fult?

  • Svar på tråden Namn
  • Anonym (Pojk)

    Finns massor som kommer ta tid att behöva nämna här.

    Däremot en trend jag verkligen ogillar är att ge söner feminina namn, nu menar jag inte flicknamn utan pojknamn som jag personligen uppfattar som väldigt feminina.

    Har jättesvårt att se en vuxen karl med namnen Lowe, Milio, Nilo, Leon, Noel, Milo. Dvs allmänt pluttinuttnamn som enbart passar en nyfödd pojke.

  • Anonym (Wi)

    Alla nya namn där föräldrarna tror att de är kreativa och fiffiga och har ovanliga namn till sina barn. Typ Lowelia, Noelle, Leon, Minette, Minelle osv. Sista låter som något intimläkemedel. Samma med det där namnet Lo. Helt meningslöst.

  • Tow2Mater
    Anonym (Wi) skrev 2021-03-27 17:04:17 följande:

    Alla nya namn där föräldrarna tror att de är kreativa och fiffiga och har ovanliga namn till sina barn. Typ Lowelia, Noelle, Leon, Minette, Minelle osv. Sista låter som något intimläkemedel. Samma med det där namnet Lo. Helt meningslöst.


    Lo är ju iallafall ett riktigt namn, precis som t ex Björn och Sten.
  • Anonym (K)

    Det är fler namn jag skulle valt bort än vad jag skulle kunna ha valt faktiskt.

  • trollhona

    Ja det finns nog fler namn jag aldrig skulle kunna tänka mig än de jag gillar. Men sedan är det väl mer än fråga om smak och namn i kombination med efternamnet än namn som är fula. Typ Greta tycker jag är ett fult namn exempelvis, det är hårt och gurgualt, hamnar i samma kategori som Ahmed och Ralf.
    Bert är också ett namn jag har svårt för.

Svar på tråden Namn