• Anonym (freakout)

Tinder. Vem skriver först?

Jag har fått några matchningar, men ingen har skrivit. En är 24 år yngre, en är 20 år yngre. Sen är resten i min ålder, en är 8 år äldre.
    Ni som skriver först, vad skriver ni?

Veckorevyn:
    Nu fick jag en matchning, VAD GÖR JAG?!
    Ska jag skriva hej först? Eller ska den som svajpat höger sist skriva först? Om du ska skriva, vad ska du skriva då? Hej? Det är väl tråkigt? Du vill ju vara lite mer personlig men det är ju svårt eftersom att det enda personen skrivit om sig själv är hur lång hen är. Vilket är viktigt information, men ändå.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tinder. Vem skriver först?
  • Anonym (L)

Det finns ingen regel. Den som är mest brydd och intresserad skriver först, oavsett kön och vem som svajpade sist.

Hej kanske är lite tråkigt, samma med vad gör du, så man kanske ska skriva något mer kreativt som startar igång en konversation, kanske något som har koppling till det som står i personens bio. Alternativt börja med att ge personen en komplimang.

• Anonym (veteran)

Har varit på Tinder i flera år. I början var det i princip uteslutande så att om inte mannen tog kontakt så blev det ingen kontakt alls. Hände aldrig att kvinnan skrev först. Detta har ändrats på sista tiden så numera är det faktiskt 50/50.

• Anonym (Yy)

Om jag matchar sist skriver jag först. Om kvinnan matchar sist händer inget. Jag väntar 24timmar sen avmatchar jag

• Anonym (Korvspad)

Den som är intresserad.

• Anonym (Eli)

Matchar sist skriver först!

• Anonym (Brum)
    Anonym (veteran) skrev 2021-03-24 11:20:57 följande:

Har varit på Tinder i flera år. I början var det i princip uteslutande så att om inte mannen tog kontakt så blev det ingen kontakt alls. Hände aldrig att kvinnan skrev först. Detta har ändrats på sista tiden så numera är det faktiskt 50/50.

hur vet du det?
  • Anonym (veteran)
    Anonym (Brum) skrev 2021-07-11 08:55:39 följande:
    hur vet du det?
    Eftersom jag ju kan se vem jag matchar med och ifall de eller jag tar kontakt först. 
  • Anonym (K-B Nilzon)

Jag fick en matchning med en tjej nu. Jag tycker att det är hon som ska skriva först.

• Anonym (K-B Nilzon)
    Anonym (veteran) skrev 2021-09-29 09:43:17 följande:
    Eftersom jag ju kan se vem jag matchar med och ifall de eller jag tar kontakt först. 
    Men du vet väl inte hur det är för andra på Tinder?
  • Ascendere
    Anonym (freakout) skrev 2021-03-24 10:28:58 följande:
    Tinder. Vem skriver först?

Jag har fått några matchningar, men ingen har skrivit. En är 24 år yngre, en är 20 år yngre. Sen är resten i min ålder, en är 8 år äldre.
    Ni som skriver först, vad skriver ni?

Veckorevyn:
    Nu fick jag en matchning, VAD GÖR JAG?!
    Ska jag skriva hej först? Eller ska den som svajpat höger sist skriva först? Om du ska skriva, vad ska du skriva då? Hej? Det är väl tråkigt? Du vill ju vara lite mer personlig men det är ju svårt eftersom att det enda personen skrivit om sig själv är hur lång hen är. Vilket är viktigt information, men ändå.
    Skriv vad du vill som passar när man vill lära känna en ny människa. En helt vanlig replik som  "Hej! Kul att matcha med dig :) Har du haft en bra helg/vecka/whatever?" funkar alltid. Ställ en öppen fråga, är hon intressant att gå vidare med så kommer hon att svara och ställa frågor tillbaks, är hon oengagerad och bara svarar typ "bra, tack." så är hon inte intressant. 
  • Anonym (Suck)

Om du är intresserad så skriver du väl? hur svårt ska det vara?

I övrigt så skriver man väl något direkt när en svep hår till matchning om man har tid och är intresserad. Jag gör det 50% av gångerna iallafall. Ibland väntar jag om jag slö-swipar under ett konferanssamtal.

Svar på tråden Tinder. Vem skriver först?