• Sol1

Tidiga gravid symptom efter missfall?

Hej!

Undrar om det är någon annan här som fått missfall och sedan blivit gravid direkt efter utan mens emellan? Jag fick ett tidigt missfall i vecka 6 efter ca en vecka fick jag ägglossning som pågick i flera dagar(iallafall sekretet och mol värk)

Men nu ca 1,5 vecka efter ägglossning så känner jag så starka gravid symptom, illamående nästan hela tiden, ömma bröst, gråtmild, irriterad, mycket slemmiga flytningar, molvärk.

Kan det vara så tidiga symptom efter att jag så nydligen varit gravid? Någon annan som hänt liknande?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Tidiga gravid symptom efter missfall?
  • FrökenSvea

Har inga egna erfarenheter men surfar du runt här på Familjeliv så verkar det inte helt ovanligt att bli gravid direkt inpå ett missfall. Det är dock inte heller ovanligt att det tar ett tag för hormonerna att gå ur kroppen efter ett missfall, så symptomen skulle också kunna bero på det och då kommer du också få positivt på graviditetstest trots att du egentligen inte är gravid. Det trista svaret är med andra ord att du nog får vänta och se vilket jag gissar känns tungt. Beklagar verkligen missfallet.

• Sol1

Mina hormoner hade Renan hunnit försvinna och jag testade negativt, och var även på ultraljud då läkaren sa att allt var borta..

• Smurfem

Testade du negativt emellan? Risken finns annars att du ev har rester kvar?

• Sol1

Ja jag testade negativt, och jag var även och kontrollerade det med ul..

• Smurfem
    Sol1 skrev 2021-03-20 21:51:21 följande:

Ja jag testade negativt, och jag var även och kontrollerade det med ul..

Då håller jag tummarna för att du får ett plus <3
  • Barnsligamor

Jag fick missfall i vecka 6. Fick aldrig tillbaka mensen utan plussade igen. Är idag en frisk pojke på två år

• Lofffsan

Hej! Jag är i samma sits som dig, hade missfall vecka 8 för fyra veckor sedan. Slutade blöda efter 6 dagar. Även negativt gravtest efter 2 veckor. Ingen mens än men illamående, uppsvälld och extrem trötthet. Är rädd att det är kroppen som spökar så vågar inte testa :/

Hoppas du får ett plus :)

• Sol1

Precis så är det för mig,

Illaående hela tiden..

Berätta hur det går för er

Svar på tråden Tidiga gravid symptom efter missfall?