Ta ett gravtest eller vänta???
Hej!
Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 8 månader nu. Månad efter månad har mensen kommit på BIM eller dagen före. Och besvikelsen har bara växt sig större.
Denna månaden hade jag 0 förhoppningar om att det skulle gå. Så jag tog tag i saker som jag skjutit upp länge pga att jag tänkt att jag kommer bli gravid snart, bla börjat rida igen.
Men nu står jag här på BIM+4 och ingen mens i sikte! Jag testade på BIM+1 och fick negativt, och då kände jag väl att "jahapp, mensen kommer väl imorgon då....".
Nu är jag lite rädd att testa igen då jag kommer bli såååå ledsen och besviken om det visar negativt igen... Har vart så mysigt nu i några dagar att ha levt i min lilla bubbla och tro att jag är gravid, hade gärna bott kvar i den! ????
Har inga symtom alls, på varken PMS eller graviditet. Tror jag inte i alla fall! Jag har inga barn sedan tidigare och har aldrig vart gravid innan. Mår helt som vanligt! Det enda är väl att jag art lite trött och frusen, speciellt på eftermiddagen. Samt att min mage levt ett eget liv i några dagar! Bullrat, gurglat och bara levt rövare. ????
Så vad tror ni? Bågar jag testa?? Vad är chansen för att det blir + trots att jag testade negativt för några dagar sedan? Eller ska jag bara vänta tills det gått en vecka??