Förtvivlad
Tårarna bara rinner, som de så ofta gör nu för tiden.
4 mf, ett ma i v17 och 1 utomkveds som ledde till akutoperation och en äggledare samt äggstock mindre.
Jag har precis fyllt 33 år, har inga barn sedan innan och genomgår nu en missfallsutredning. Ser att provsvaren är vidimerade och jag kan inte se något avvikande. Väntar på att överläkaren på gyn ska ringa med besked och information om nästa steg.
Känner mig apatisk, tom.. Sorgsen. Förtvivlad. Skamsen. Vad är det för fel på mig som inte kan göra vad kvinnor har gjort i alla tider? Det mest naturliga? Vårt biologiska syfte här i världen. Det enda jag och min sambo önskar oss. Ett barn.
Han har en son sen innan och han är fantastisk på alla sätt och vi har en jättefin relation. Jag är så glad och tacksam för att han finns! Men på sistone har jag blivit avundsjuk och svartsjuk på min sambo - för att han har ett barn som så naturligt och självklart bara kryper upp hos honom i soffan, gosar in sig, älskar..
Missuppfatta mig rätt här, han gör så på mig med och jag är stolt och glad över vår fina relation. Men deras band.. Jag vill också få uppleva det. Känner mig hemskt. Skäms. Vi är så lyckligt lottade på alla andra sätt. Vi har en fantastisk relation, ett härligt liv, givande arbeten och ett fint socialt liv. Det är bara barn som fattas.
Men jag är ändå så olycklig...
Är jag hemsk som känner såhär? Är jag helt ensam i detta eller kan någon känna igen sig? Finns det någon där ute med lite peppa de ord eller råd? Mottages tacksamt för det känns som om jag håller på att gå sönder inuti.
Tack för att ni läste.