Lever jag med en narcissist?
Hej!
Jag har läst massa trådar nu om folk som stött på / levt med narcissister och känner att jag själv vill skapa en tråd och få lite råd.
Det är så att jag träffade en kille i somras som är helt underbar , ser jätte bra ut och är ordningssam och underbar med sina barn och mina barn. Vi flyttade ihop ganska snabbt och de va bra till en början. Sen började det komma smygande små saker som gjorde att jag blev fundersam om de verkligen ska va såhär. Han kunde bli arg för små små saker. Störa sej på hur jag tvätta, dammsög och vart jag hade mina saker . Det går ej att gå i konflikt med honom för han lyckas alltid lägga all skuld på mej . Det blir så pass att jag blir ställd och inte vet vad ja ska säga och knappt vet vad jag har gjort. Han kallar mej ofta korkad och jämför mej med barnen . Blir vi osams så är de på hans villkor och han kan sura hur länge som helst och även vända till att bli glad på några sekunder. Men om jag fortfarande är irriterad så tjatar han på mej att ja inte ska sitta där och sura. Sex är oftast på hans villkor när han vill ha det. Oftast om jag vill så har han ingen lust . Han kommenterar mycket jag gör att jag känner att jag måste tripp på tå nästan. Jag har börjat med att bara vara tyst när han drar igång och ska förklara något som han tycker ja gör fel. Varje gång vi bråkar så hotar han med att lämna mej för han skulle klara sej så mycket bättre själv.
Ja behöver tips och råd !! Vad är det jag har att göra med, går runt med en klump i magen hela tiden för jag mår dåligt över vår situation.