• Anonym (Ella)

Hur torkar ni fittan efter kissning?

Jag har länge undrat om jag torkar fittan fel efter jag kissat. Jag brukar ta papper och stoppa in lite i fittan och dra bakåt mot analen ( har lärt mig att man inte ska göra motsatsen). Då får man med sig både kiss och flytningarna som är i fittan vid det tillfället. Börjar undra om jag gör fel? Klappar ni bara på fittan lite lätt där kisshålet är eller tar ni papper o stoppar in lite i fittan för att få bort allt kiss? Vad är bäst för fittans skull?

Jag använder annars inte tvål när jag duschar utan brukar bara skölja med vatten mellan blygdläpparna där smuts( Smegma?) kan bildas. Då tar jag inte o sköljer vatten i själva fittöppningen för hört att man inte ska göra så. Dock börjar jag fundera på om det är lika dåligt att torka i fittan med papper, om man istället bör klappa utanpå för att få bort kissrester. Kan det annars rubba fittans pH att man är där o torkar bort flytningar o kiss flera gånger om dagen?

• Svar på tråden Hur torkar ni fittan efter kissning?
  • Kexsmula

Jag är osäker på om frågeställningen är helt seriös, men visst, jag kan inte sova så jag nappar.

När jag kissat torkar jag inte inuti fittan eftersom kisset inte kommer från det hålet och det också skulle leda till en överhängande risk att toapapperet smular sig och små bitar fastna där inne. Torkar därför försiktigt framifrån och bak. PH-värde och sånt skiter jag i, vill bara inte riskera smulor där eftersom det inte är sexigt.

Har jag mycket flytningar och är hemma föredrar jag att spola av fittan lite snabbt, annars använder jag en intimservett.

När det gäller duschande gör jag allt man inte borde göra. Spolar rätt upp i härligheten och använder duschcreme, i bästa fall någon intimduschcreme från Libresse om jag har hemma vid tillfället, annars vanlig duschcreme. Min fitta är inte så himla gnällig.

• ErikaMaria77

Ella, jag tror att du behöver ta en spegel och titta hur dit underliv ser ut. Tyvärr är det många kvinnor som har en felaktig bild av sitt underliv. De har endast sett tecknade bilder och eventuellt det som visas i porrfilmer.

Du kommer att upptäcka att din slida är belägen några centimeter från ditt urinrör. Det innebär att du endast behöver trycka lätt mot urinrörets öppning med pappret när du kissat. se till att du har kissat klart, ofta kommer det några droppar till när man reser sig upp, det kommer ut när vinkeln på urinröret ändras. Res dig upp lite och sätt dig igen så blir det inga droppar kvar.

Som sägs ovan, inget papper inne i slidan, den är täckt med en slemhinna som skydd och du riskerar att skada den om du använder papper där. (Du torkar dig inte inne i munnen med papper, eller hur)

Underlivet rengörs med vatten, det räcker i stort sett alltid, om vill använda något att rengöra med så välj en oparfymerad olja istället,  

• Anonym (Så)

Tvättar rent med vatten och sedan tar jag toapapper och torkar så det inte blir blött/fruktigt när man drar på sig trosorna.

Svar på tråden Hur torkar ni fittan efter kissning?