• Smulan2015

Min dotter har börjat stoppa händerna innanför tröjan å klämma på sitt bröst

Mitt barn har gått och känns, smekt och klämt på mina bröst men har nu fått sluta med det pga vissa saker, men hon har börjat på sig själv. Vad ska jag göra?????

• Svar på tråden Min dotter har börjat stoppa händerna innanför tröjan å klämma på sitt bröst
  • Anonym (Ill)

Avdramatisera. Hon är ju pytteliten, inte konstigt hon utforskar och ser om hon har samma saker under tröjan som mamma.

• Gameofthrones

avdramatisera, barn undersöker så. 

Gör du stor sak av det då stiger nyfikenheten på annat sätt. Mamma har sagt ne- men varför bla bla... 

Kan ta som ex. 

Min yngsta uppäckte vaginan och skratta när tog på den andra gången sen började hon kissa hon stod upp och tittade ner när hon kissa, hon gjorde så nga ggr sen var det över samma sak med ta sig på "snippan" då vi kallade den nu vet hon att det finns fler ord. Samma sak med kroppen låt barn undersöka. 

Samma sak med maten låt dem känna och klämma känna med munnen med sina smaklökar, det är viktig grund. 

• Anonym

Ta bara helt lugnt bort hennes händer och få henne intresserad av något annat

• Drottningen1970
    Anonym skrev 2021-03-12 21:05:21 följande:

Ta bara helt lugnt bort hennes händer och få henne intresserad av något annat

Varför?
  • Hyllemor

Min son gjorde likadant i tvåårsåldern. Till slut klämde han så hårt att det blev sår som blev inflammerade. Jag minns faktiskt inte hur vi gjorde för att han inte skulle klämma så hårt, eller om det kanske var salvan som vi fick från bvc för att få bort inflammationen som gjorde att han tog det mer lugnt, men om din dotter inte gör det så hårt, så är det ingen fara. 

Vid 3-årsåldern blev det lättare att förklara att vissa saker gör man när man ligger i sin säng eller är på toaletten, eftersom andra människor inte tycker att det är trevligt att titta på när någon annan gör det.

• Drottningen1970

Men herregud kan vi inte först börja med att konstatera att en 1-2 åring inte ens HAR bröst!

Om ungen klämmer på sig på framkroppen så är det väl ingen skillnad på om hon smeker sig på magen, pillar på tårna eller snurrar sitt hår som många barn gör... vad är det folk tycker ska avstyras och avledas? Är anstötligt, så att man ska förklara att andra inte tycker det ser trevligt ut?? Ser ni nåt sexuellt i detta??

Är ni på riktigt på riktigt??

• Lilant
    Drottningen1970 skrev 2021-03-13 09:42:22 följande:

Men herregud kan vi inte först börja med att konstatera att en 1-2 åring inte ens HAR bröst!

Om ungen klämmer på sig på framkroppen så är det väl ingen skillnad på om hon smeker sig på magen, pillar på tårna eller snurrar sitt hår som många barn gör... vad är det folk tycker ska avstyras och avledas? Är anstötligt, så att man ska förklara att andra inte tycker det ser trevligt ut?? Ser ni nåt sexuellt i detta??

Är ni på riktigt på riktigt??

Nej förelderna ser det nog inte sexuellt men finns män/kvinnor som gör det och därför att det viktigt att lära sitt barn att vissa saker gör man när man är själv, eller hur tänkte du nu om en förelder inte berättar och sedan står ungen vid 8 års ålder å runkar på bussen för han inte vet att det är fel?? Eller om ens 8 åriga dotter tar fram sitt kön på Ica och blir kidnappad av nått snusk???
  • Drottningen1970
    Lilant skrev 2021-03-13 10:31:07 följande:

Nej förelderna ser det nog inte sexuellt men finns män/kvinnor som gör det och därför att det viktigt att lära sitt barn att vissa saker gör man när man är själv, eller hur tänkte du nu om en förelder inte berättar och sedan står ungen vid 8 års ålder å runkar på bussen för han inte vet att det är fel?? Eller om ens 8 åriga dotter tar fram sitt kön på Ica och blir kidnappad av nått snusk???

Ditt resonemang är rätt sjukt faktiskt. Vi talar om ett barn som är nästintill en bebis här. En 1-2 åring. Finns absolut noll anledning att styra att en tvååring tar på sin bröstkorg.

Finns noll koppling mellan en 8 åring som runkar på bussen eller att ett barn blir kidnappat. Noll noll noll. Har du nån måttstock för hur många centimeter 2 åringen får vara sin egen bröstvårta innan nån som ser det kan tänkas bli kåt? Går det nån slags osynlig gräns halvvägs mellan navel och nyckelben? Ska vi bestämma att fem cm från bröstvårtan är ok att röra vid, eller ska vi dra till med en hel decimeter innan vi avleder? Ska vi bestämma nån ålder också? Vad säger vi om en 8 månaders baby som får in handen innan för tröjan och närmar sig sin bröstkorg? Ska vi för att vara på den säkra sidan komma överens om att vu bör börja redan på BB och se till att barnet inte snuddar vid delar som kan göra pedofiler kåta och på så vis undvika att våra barn kidnappas....

Diskussionen är helt galen..... fattar inte vad det är med folk...

Så sjukt.
Svar på tråden Min dotter har börjat stoppa händerna innanför tröjan å klämma på sitt bröst