• Tistel86

Ännu en namntråd

Väntar nummer två i augusti, vi har inte kollat vilket kön så vi behöver komma på två namn den här gången. Storebror heter Grim och vi vill gärna ha ett till namn som "passar" till det.

Jag har googlat och googlat... Men jag fastnar inte för något namn alls... Det jag vet är att jag vill ha ett kort namn, max två stavelser. Vill helst att det ska låta bra när man uttalar det på svenska, alltså inget som man måste uttala på engelska som till exempel Andrew, Bradley. Hoppas ni fattar :P

• Svar på tråden Ännu en namntråd
  • Anonym (G)

Eller Oden, Balder, Freja.

• trollhona
    Tistel86 skrev 2021-03-08 09:53:21 följande:

Väntar nummer två i augusti, vi har inte kollat vilket kön så vi behöver komma på två namn den här gången. Storebror heter Grim och vi vill gärna ha ett till namn som "passar" till det.

Jag har googlat och googlat... Men jag fastnar inte för något namn alls... Det jag vet är att jag vill ha ett kort namn, max två stavelser. Vill helst att det ska låta bra när man uttalar det på svenska, alltså inget som man måste uttala på engelska som till exempel Andrew, Bradley. Hoppas ni fattar :P

Grim är ett superfint namn. <3

Liknande förslag pojke
    Ulv Tord Björn Halvard Kurt Birk Frej Finn Odd Dan Are Aro Kåre Tore Leif Lennart Viljar Ernst Eskil Ulvar Balder Odin Loke

Liknande förslag flicka
    Signe Snöfrid Birgit Disa Yrsa Gry Ylva Freja Idun Silje Svea Turid Hulda Gullvi Gro Jorun Tora Bronja Eli Tyra Tova Sigrid Rigmor Eivor 

• Blue Waffle

Gamla godingar
    Freja Ylva Torild Rigmor Idun Liv Ritva Saga

Stig Björn Varg Sten Alv Ebbe Ragnar Peder Brage

• fluu

Rind, Hilde, Isa, Liv, Kersti, Maj, Nanna, Siv, Tiril, Signy, Iselin, Hilla, Eija, Estrid, Ellida, Boel, Alde, Gry, Turid, Tula, Unni, Ylva , Tove, Villemo, Sunna, Gerda, Hilja.

Veste, Unne, Nore, Arild, Jussi, Joar, Kaj, Kåre, Lage, Linnar, Odd, Odin, Ståhle, Hjalte, Holme, Hilmer, Brodde, Birk, Botvid, Aslak, Algot, Esse, Elis, Frode, Eldar, Emund, Frej, Trym.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Maximen

Grim och..

Tyr, Are, Arn, Jon, Alvar, Dag, Atle

Runa, Daga, Karla, Vanna, Sol, Solith, Ethel, Tekla 

• Anonym (Nej)
    trollhona skrev 2021-03-08 11:45:21 följande:

Grim är ett superfint namn. <3

Liknande förslag pojke

Ulv Tord Björn Halvard Kurt Birk Frej Finn Odd Dan Are Aro Kåre Tore Leif Lennart Viljar Ernst Eskil Ulvar Balder Odin Loke

Liknande förslag flicka

Signe Snöfrid Birgit Disa Yrsa Gry Ylva Freja Idun Silje Svea Turid Hulda Gullvi Gro Jorun Tora Bronja Eli Tyra Tova Sigrid Rigmor Eivor 

Yrsa är nått man säger till en hund som råkat pissa/skita inne och bronja är nog de dummaste namn jag hört
  • Anonym (Den vilda)
    Anonym (Nej) skrev 2021-03-25 09:44:19 följande:

Yrsa är nått man säger till en hund som råkat pissa/skita inne och bronja är nog de dummaste namn jag hört

Yrsa är ett av de vackraste namn jag vet. Fornnordiskt och kraftfullt. Betyder den vilda.
  • Petruz

Viking
  • Petruz

Viking
  • trollhona
    Anonym (Nej) skrev 2021-03-25 09:44:19 följande:
    Du brukar säga gamla vikinganamn när din hund kissat inomhus? Det var ju nytt. Vad säger du om den kräks, Ragnar? Freja? Heimdall kanske?

Bronja är ett namn från 1600-talet, den kortare varianten Ronja blev populär genom Astrid Lindgrens rövardotter.

Du verkar inte beläst, eller intelligent för den delen. Gå och jobba på att göra hunden din rumsren istället.
  • Petruz
    trollhona skrev 2021-03-26 14:13:22 följande:
    Du brukar säga gamla vikinganamn när din hund kissat inomhus? Det var ju nytt. Vad säger du om den kräks, Ragnar? Freja? Heimdall kanske?

Bronja är ett namn från 1600-talet, den kortare varianten Ronja blev populär genom Astrid Lindgrens rövardotter.

Du verkar inte beläst, eller intelligent för den delen. Gå och jobba på att göra hunden din rumsren istället.
    Haha bra sagt
Svar på tråden Ännu en namntråd