• elliss

Fråga till heterosexuella kvinnor: spelar mannens yrke roll?

Hej alla glada :)

Jag har en kompis som är taxichaufför och singel. Han är med på någon dejtingsida och upplever att det är jättesvårt att träffa någon. Han har sagt att han upplever att så fort kvinnan Han pratar/skriver med får veta hans yrke (taxichaufför) så blir han dissad. Jag tycker att det är tråkigt att han blir dömd så hårt pga att han jobbar som taxichaufför. Nu till frågan:

Är det så, att kvinnor överlag tycker att yrket är för lågt eller vad är det för bild ni får helt plötsligt?

Spelar det roll? Och varför?

Sista frågan, vad är det viktigaste eller mest avgörande för att ni ska bli intresserade av mannen i profilen?

Tack och ha en fin vecka :)

• Svar på tråden Fråga till heterosexuella kvinnor: spelar mannens yrke roll?
  • Anonym (Droska)
    elliss skrev 2021-03-08 08:21:08 följande:

Hej alla glada :)

Jag har en kompis som är taxichaufför och singel. Han är med på någon dejtingsida och upplever att det är jättesvårt att träffa någon. Han har sagt att han upplever att så fort kvinnan Han pratar/skriver med får veta hans yrke (taxichaufför) så blir han dissad. Jag tycker att det är tråkigt att han blir dömd så hårt pga att han jobbar som taxichaufför. Nu till frågan:

Är det så, att kvinnor överlag tycker att yrket är för lågt eller vad är det för bild ni får helt plötsligt?

Spelar det roll? Och varför?

Sista frågan, vad är det viktigaste eller mest avgörande för att ni ska bli intresserade av mannen i profilen?

Tack och ha en fin vecka :)

Min mans bror är taxichaufför och har inga problem med kvinnor. Men han har träffat sina kvinnor i andra sammanhang än tinder.
  • Gameofthrones

För mig är det viktigt med fast arbete och stabilt hem.

Jag kommer ifrån en bakgrund där mina föräldrar sprätta pengar på fin champagne, fin whiskey, flotta saker.

Mitt driv i livet att inte bli som dem jobba, jobba spara pengar till mina barn och kunna ha pengar kvar till resa, köpa det man vill utan att tänka och snåla. Vill barnen till Gröna lund så ja. Vill vi till Liseberg så ja.

Men det blir inte Grönan i år eller resa. Så det blir ngt annat kul här i Sthlm i stället.

• Anonym (MorskeMän)

Jag hade varit lite försiktig med yrken som indikerar att han är en duktig pk-vovve, typ lärare, socionom,journalist. Yrken som bekräftar den kategorin går jag inte i närheten av, som genusvetare.

• Anonym (X)

Taxichaufför, för mig innebär det dåliga arbetstider, låg inkomst och brist på ambitioner ifall det inte är tillfälligt. Låter hårt, och har inget med personens värde att göra i övrigt. Gärna som vän, men inte förstahandsval om jag letar efter någon att dela livet med, för allt det där påverkar ju vårt gemensamma liv.

• MammAmma

Så länge han HAR ett jobb han kan försörja sig själv (och eventuella barn) på, så spelar det ingen roll vad han jobbar med.

Nuvarande är lastbilschaufför.

• Fjäril kär

Det är väl helt enkelt så att taxichaufför innebär oregelbundna arbetstider och ofta är en osäker bransch. Alla är ju inte anställda utan många är sina egna och då kna det bli svårt att få ihop dejting och förhållande.

Jag har just haft ett förhållande med en lastbilschaufför som ligger borta i veckorna och det var en klar utmaning när hela veckans måsten komprimeras till helgen som dessutom ska innehålla nöjen och vila...

• Anonym (Så är det)

Kvinnor vill ha män med statusjobb. Mycket enklare att få ligga om man har det. Ligger i evolutionen ????

• Anonym (Kvinna 39)

Nej, yrket som så spelar ingen roll men med tanke på arbetstider fungerar det inte att ha ett familjeliv med en sådan man, så det spelar ingen roll om han kör taxi eller jobbar som akutläkare eller polis eller annat skiftjobb.

Totala turn offs: Klyschor!! En beskrivning som utstrålar "det här ska jag ha hos en kvinna, passar det inte så piss off". Torr och kortfattade text som inte säger särskilt mycket om personen. Killar som uppenbart är ute efter att lufta k*ken snarare än en relation. Alltför flamsig och omogen personlighet.

Bilderna är också jätteviktiga: är det en spännis som mest är kär i sin egen kropp, får man söka med ljus och lykta efter en bild med ett leende, har han antingen skitiga/trasiga/trashiga kläder eller verkar vara märkesfixerad, har han bild på sig och sitt ex där hon har suddat ansikte? Allt sånt går bort!

För mig är det inte att "det här borde en kille ha på sin sida, då blir jag intresserad" utan mer om vad som är frånstötande.

• Gameofthrones
    Anonym (MorskeMän) skrev 2021-03-08 08:36:04 följande:

Jag hade varit lite försiktig med yrken som indikerar att han är en duktig pk-vovve, typ lärare, socionom,journalist. Yrken som bekräftar den kategorin går jag inte i närheten av, som genusvetare.

Hahaha, dagens mening!
  • Anonym (Skrämd)

Hade han sagt att han far före detta president i USA så hade jag nog lagt på/slutat skriva men avslutat fint.

Nej, yrket har inget med saken att göra. Personligheten, kemin, humorn och livssyn har däremot allt att säga.

Människor i allmänhet som befinner sig på dejtingappar verkar mer ytliga än övriga. Det kanske har med det att göra? Önskar han en genuin relation ska han nog söka sig till andra forum för att träffa kvinnor.

Svar på tråden Fråga till heterosexuella kvinnor: spelar mannens yrke roll?