• Anonym (Ledsen)

Flera Missed abortion men lyckats till slut?

Någon som haft flera missed abortion men till slut lyckats få ett barn?

• Svar på tråden Flera Missed abortion men lyckats till slut?
  • Anonym (jag)

Jag hade fyra MA på raken och direkt efter det fjärde blev jag gravid utan mens mellan och nu är sonen 14 år

Så ge inte upp!

• Anonym (Ledsen)

Jag har haft 3 MA och är gravid igen och är livrädd att samma sak ska hända igen.Jag undrar vad som kan vara anledning till MA.

• Anonym (jag)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-08 08:18:40 följande:
    Jag har haft 3 MA och är gravid igen och är livrädd att samma sak ska hända igen.Jag undrar vad som kan vara anledning till MA.
    Att något har gått fel i fostrets utveckling. 
  • Anonym (Ledsen)

Har hört att det inte är så vanligt med MA.Det känns som det borde vara något fysiskt fel eftersom det inte blir ett "vanligt" missfall och att det hänt flera gånger.

• LFF
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-08 11:19:12 följande:

Har hört att det inte är så vanligt med MA.Det känns som det borde vara något fysiskt fel eftersom det inte blir ett "vanligt" missfall och att det hänt flera gånger.

Det beror ju lite på varför man får MA eller missfall. Efter tre misslyckade graviditeter har man rätt till utredning. 

Jag har ett regelrätt missfall och ett MA. MA är ju bara att kroppen inte förstått än att grynet dött och det upptäcks på ett ultraljud. Första graviditeten blev ett spontant missfall, andra ett MA. Tredje försöket gick hela vägen men rädslan var självklart enorm, speciellt runt tiden för KUB eftersom det var då jag första gången började blöda och andra gången det upptäcktes på ul. 

I vilken vecka har liten dött i dina MA? Har det varit ungefär vid samma tid eller olika tidpunkter? I mitt fall dog båda runt v9 (min gissning baserat på datering under ul vid MA-upptäckt och att det gick liknande till under graviditet 1 med minskade symtom etc). Min amatörmässiga gissning är att något gick snett när moderkakan skulle ta över näringstillförseln. 

Två bekanta med flertalet MA har haft problemet med blodproppar i moderkakan och därmed har de fått gå på blodförtunnande från start (nästan från försöksstart). 

Lycka till med denna graviditet Hjärta
  • Brumma

Har haft två MA (ett i v 17 och ett i v 9). Utredning gjordes men det hittades inga orsaker vare sig på fostren, mig eller pappan.

Fick utskrivet Trombyl och graviditet nr3 blev fullgången. Vid andra graviditeten åt jag också trombyl och även det gick bra :)

• Anonym (Ledsen)

Runt vecka 7-8 tror jag de dött.Jag har också hjälp med Trombyl men än så länge inte hjälpt.

• Anonym (4)

Jag lyckades efter 4 missfall, varav åtminstone 2 var MA. Hade gjort ED och fick ändå m.f så felet var min kropp och inte äggen. När jag fick dubbel dos Prednisolon fick jag barn. Två tom varav den yngsta var släkt med de jag förlorade vid ED-missfallen. Tydligt samband alltså.

Det minsta du borde få är progesteron, kanske Fragmin, kolla upp TSH och kanske få Levaxin. Prednisolon är svårt att få i Sverige, men inte omöjligt om man träffar rätt läkare.

• Anonym (Ledsen)

Vad är ED?

• Anonym (4)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-08 13:42:15 följande:
    Vad är ED?
    Sorry, det är embryodonation.
Svar på tråden Flera Missed abortion men lyckats till slut?