Flera Missed abortion men lyckats till slut?
Någon som haft flera missed abortion men till slut lyckats få ett barn?
Någon som haft flera missed abortion men till slut lyckats få ett barn?
Jag hade fyra MA på raken och direkt efter det fjärde blev jag gravid utan mens mellan och nu är sonen 14 år
Så ge inte upp!
Jag har haft 3 MA och är gravid igen och är livrädd att samma sak ska hända igen.Jag undrar vad som kan vara anledning till MA.
Har hört att det inte är så vanligt med MA.Det känns som det borde vara något fysiskt fel eftersom det inte blir ett "vanligt" missfall och att det hänt flera gånger.
Har hört att det inte är så vanligt med MA.Det känns som det borde vara något fysiskt fel eftersom det inte blir ett "vanligt" missfall och att det hänt flera gånger.
Har haft två MA (ett i v 17 och ett i v 9). Utredning gjordes men det hittades inga orsaker vare sig på fostren, mig eller pappan.
Fick utskrivet Trombyl och graviditet nr3 blev fullgången. Vid andra graviditeten åt jag också trombyl och även det gick bra :)
Runt vecka 7-8 tror jag de dött.Jag har också hjälp med Trombyl men än så länge inte hjälpt.
Jag lyckades efter 4 missfall, varav åtminstone 2 var MA. Hade gjort ED och fick ändå m.f så felet var min kropp och inte äggen. När jag fick dubbel dos Prednisolon fick jag barn. Två tom varav den yngsta var släkt med de jag förlorade vid ED-missfallen. Tydligt samband alltså.
Det minsta du borde få är progesteron, kanske Fragmin, kolla upp TSH och kanske få Levaxin. Prednisolon är svårt att få i Sverige, men inte omöjligt om man träffar rätt läkare.
Vad är ED?