Kjell2 skrev 2021-03-01 12:16:43 följande:
En annan sak bröder och deras mor bör snacka igenom, är om gåvan av huset, eller pengarna från försäljningen, ska räknas som förskott på arv eller ej. Hur deras mor vill ha det ska in i gåvobrevet.
Tack så mycket, ska ta upp det.
Jag hade helst sett att hon behöll pengarna själv och satt lite guldkant på livet. Om så bara en extra tidningsprenumeration som dimper ner i brevlådan varje vecka eller att hon skaffar en hund (hon har varit inne på adoptera någon hund som behöver omplaserss och har haft hund tidigare) bara så att hon inte är så ensam.
Hon är en jättegullig tant egentligen men de sista åren har hon blivit så bitter. När vi hälsade på henne för 3 år sedan var jag tvungen att åka iväg en av dagarna för jag klarade inte av att vara med henne för hon BARA klagade konstant. Och då var vi bara där 4 nätter. Och jag är den kompisar vänder sig till när de vill prata, så jag är VAN att höra klaganden, men detta blev för mycket.
Hon klagar på att folk aldrig hör av sig till henne men de orkar inte lyssna. Och alla i hennes by som hon bor i hatar henne enligt henne så därför känner hon också att hon behöver flytta för innan har hon haft grannar som hjälper henne med veden, plogar hennes uppfart, de hade också röstat ut henne från byalaget (vet inte exakt hur men hon fick inte vara med och bestämma längre). Hennes batteri till bilen hade dött, men hon är så ovän med alla att ingen kunde komma dit och ge henne starthjälp utan hon fick ringa bergare som hjälpte henne. Och alla hennes syskon är "sjuka och utnytjar henne bara" men jag börjar undra om det verkligen ÄR ALLA ANDRA det är fel på...
Huset hon bor i nu ligger 20 mil från där bröderna bor, och hon vägrar flytta till staden så att hon faktiskt kan få lite besök då och få, utan hon tittar på lägenhet i en by 15 mil från dem där hon inte känner någon.